مراسم احیاء شب‌ قدر در حسینیه چاهنوعلیا

مراسم معنوی احیاء شب‌ قدر (شب ۲۱) و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) در حسینیه چاهنوعلیا برگزار شد.

به گزارش ایران ریپورتس، حجت الاسلام حسن احسانبخش در حاشیه مراسم معنوی شب بیست ویکم، شب شهادت مولا علی (ع) که با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در حسینیه فاطمه الزهراء(س)محله چاهنوعلیا شهر لامرد برگزار شد به خبرنگار سبحان اظهار کرد: باید قدردان این شب های احیا باشیم زیرا مقدرات یکسال ما در این شب های باعظمت قدر معین می شود.

او با اشاره به تلاش امام علی (ع) برای اجرای عدالت و دفاع از حق مظلوم تصریح کرد: هیچ ملتی به رستگاری و سعادت نخواهد رسید مگر اینکه حق مظلوم را از ظالم بگیرد که مولا علی (ع) بر این مهم تاکید داشتند.

وی با بابیان این مطلب که اسلام برنامه جامع و کاملی برای زندگی بشر ارائه کرده بیان داشت: هر یک از قوانین و برنامه های اسلام دارای سلسله ویژگی هایی است که مکمل یکدیگرند و برنامه را کامل می کنند تا زندگی بشر به خوبی اداره شود.

حجت الاسلام احسانبخش با بیان این مطلب که یکی از ویژگی های زیادی که در عبادات این ماه نهفته و به تنهایی می توان بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه را حل نمود خاطرنشان کرد: انس با خدا، انس با قرآن و انس با دعا فرصت های معنوی و باارزشی است که ماه رمضان برای انسان فراهم می کند و مردم بویژه قشر جوان باید توجه بیشتری به این کتاب آسمانی داشته باشند.

این مراسم معنوی با برگزاری آیین ویژه احیا توسط حجت الاسلام احسانبخش، و سرگرفتن قرآن و مداحی و سینه زنی مداح اهل بیت سیدعباس موسوی اسیری با ذکر مصیبت شهادت حضرت علی (ع) پایان یافت.

همچنین مراسم شب شهادت مولاعلی (ع) در دیگر نقاط مختلف لامرد همچون بارگاه مطهر شهدای گمنام، مسجد بلال، حسینیه امام حسن مجتبی(ع)، حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س) هیکلی نو و… برگزار شد.

گفتنی است؛ عزاداران علوی پس از مراسم احیاء شب قدر، همگی میهمان سفره بابرکت مولاعلی(ع) بودند.
خبرنگار/ محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.