مدیرکل بنیاد مسکن فارس خبر داد: بهره‌برداری از ۱۹۱۸ طرح بهسازی مسکن در فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس از افتتاح و بهره‌برداری از ۱۹۱۸ طرح بهسازی و بازسازی مسکن  روستایی و شهری آسیب دیده استان از حوادث طبیعی همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس، عطاالله زمانی چهارشنبه ۱۳ بهمن در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، بیان کرد: این واحدهای مسکونی با بهره گیری از ۱۱ هزار و  ۲۴۵ میلیارد و ۵۴۰ میلیون شامل ۵۶۲۲ میلیارد آورده متقاضیان و به همین میزان تسهیلات کم بهره بنیاد مسکن، بهسازی و آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح‌ها طی سال گذشته و امسال آغاز شده است، ادامه داد: طرح‌های بهسازی و بازسازی مسکن آسیب دیده از حوادث در همه شهرستان‌های فارس، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای این استان اجرا شده و همزمان با دهه فجر انقلاب به بهره برداری می‌رسد.

زمانی همچنین از بهره برداری از ۲۴ طرح بهسازی و توسعه روستایی در قالب طرح‌های هادی در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها با ۶۹ میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال اعتبارات استانی ، ۱۵۲ میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال اعتبارات ملی و در مجموع با ۲۲۲ میلیارد و ۶۷۳ میلیون ریال اعتبار اجرا شده است.

او با اشاره به اینکه طرح هادی سند توسعه ۱۰ ساله روستاها و نقشه راه برای محرومیت زدایی در مناطق روستایی است، گفت: طرح‌های یاد شده در شهرستان‌های مرودشت، اوز، لارستان، شیراز، خفر، جهرم، مهر، ممسنی، لامرد، کوهچنار، کازرون، فیروزآباد، فسا، سروستان، زرین دشت، داراب، اقلید، آباده و رستم اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین از آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی ۱۰ طرح نهضت ملی مسکن در استان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این طرح‌ها در شهرستان‌های قیر و کارزین، بوانات، دارب، شیراز، فسا، ممسنی، نی‌ریز و لارستان آغاز شده است.

زمانی همچنین یادآور شد که ۲۲۹۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۷ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال خودیاری و آورده متقاضیان در این طرح‌ها هزینه می‌شود.

انتهای پیام 

Leave a Reply

Your email address will not be published.