مجمع مطالبه‌گران شهرستان اقلید با انتخاب دبیر مجمع برگزار شد

مجمع مطالبه گران شهرستان اقلید، با حضور دبیر مجمع ملی مطالبگران فرهنگی، دبیر مجمع مطالبه گران استان فارس، دبیر بخش خواهران مجمع مطالبه گران فارس، امام جمعه اقلید، فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان اقلید در سالن فرمانداری این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام افشار دبیر مجمع ملی مطالبه گران فرهنگی، در این جلسه با بیان احادیثی از امیرالمومنین (علیه‌السلام) به اهمیت مطالبه گری پرداخت و عنوان کرد: مسئولی حق ندارد به شحص مطالبه گر بگوید این مسائل به تو مربوط نیست.

حسین کشتکار دبیر مجمع مطالبه‌گران استان فارس، نیز در این جلسه گفت: مجمع‌های مطالبه گری هر شهرستان علاوه بر مرکز شهرستان، در سایر شهرها نیز تشکیل خواهد شد و اعضای این مجمع‌ها طی برگزاری یک انتخابات از بین افراد شایسته و لایق برگزیده خواهند شد و سپس یکی از اعضای این مجمع به عنوان دبیر و نماینده مطالبه گران آن شهر انتخاب خواهد شد.

وی در ادامه به اهداف و عملکردهای اصلی مجمع مطالبه گران استان فارس اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین اقدام ما در این مجمع، شبکه سازی مطالبه گران و استمرار مطالبات به حق مردم است. در این راستا تلاش خواهیم کرد تا مطالبات به هنگام و در زمان مشخص صورت گیرد تا به صورت صحیح پیگیری و انجام شود.

دبیر مجمع مطالبه گران استان فارس، با بیان اینکه در زمینه آموزش افراد و مطالبه گران باید اقدامات مؤثری انجام شود گفت: یکی از برنامه های متداول ما در مجمع مطالبه گران، برگزاری دوره های آموزشی برای مطالبه گران می باشد تا مطالبه گران با تخصص و دانش حقوقی بیشتری، به مطالبه گری بپردازند.

کشتکار بیان کرد: مطالبات بعد از بررسی و اقدامات و برنامه ریزی های اولیه، باید رسانه‌ای شود و در این راستا از همه رسانه‌ها و اصحاب قلم خواهشمندیم تا در این راستا همراه و صدای ما باشند، تا استان فارس به اهداف خود در زمینه پیشرفت و توسعه برسد.

امام جمعه شهر اقلید در این جلسه به دردودل برخی مردم و کشاورزان اشاره کرد و گفت: بین 50 الی 70 درصد نارضایتی مردم از نظام، به واسطه ادارات است و اگر همه مسئولین به خوبی پاسخگویی ارباب رجوع باشند، بسیاری از این مشکلات حل می گردد.

حجت الاسلام طالبی افزود:
مطالبات زیادی از مسئولین شهر انجام داده‌ایم. در ابتدا به خود آن مسئول تذکر داده‌ایم و اگر توجه نکردند، در خطبه‌های نمازجمعه حرف دل مردم را میزنیم.

فرماندار شهرستان اقلید نیز از همراهی این ارگان، با مجمع مطالبه‌گران خبر داد و گفت: حل مشکلات هر شهر نیازمند مطالبه گری توسط خود مردم است و ما با مطالبه گری اصولی مردم، همراهی خواهیم کرد.

در ادامه این نشست، مطالبه گران شهرستان اقلید، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند و در پایان جلسه پس از رأی گیری از اعضا، حسن معصومی به عنوان دبیر مجمع مطالبه گران شهرستان اقلید و سرکار خانم خدیجه قره خانی به عنوان دبیر مجمع مطالبه گران خواهران شهرستان اقلید انتخاب شدند.
انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.