انتصابات در شهرداری شیراز حزبی نیست و بر پایه تخصص و توانمندی انجام می شود

شهردار شیراز گفت: تا حجت نباشد که فردی کارایی دارد فردی را در شهرداری شیراز منصوب نمی کنم و جوسازی ها برای من مهم نیست و صرف اینکه فردی به حزبی وابسته باشد اما کارایی و توانایی نداشته باشد اهمیتی در انتصابات ندارد و اکثر انتصابات از بدنه خود شهرداری و افراد دارای گرایشات سیاسی مختلف بوده است.

به گزارش ایران ریپورتس، سید احسان اصنافی، شهردار شیراز در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: رسیدگی به بدهی های سنوات گذشته را در اولویت داریم و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از منابع شهرداری، تقویت زمینه حضور سرمایه گذار در عرصه های فرهنگی، گردشگری و … را از زمان فعالیت خود در اولویت قرار داده ام.

وی افزود: در ۵۰ روزی که شهردار شدم سعی در این موارد برای حضور سرمایه گذاران کرده ام و شهرداری شیراز برای رشد شهر از حضور سرمایه گذاران استقبال می کند، سیاستگذاری هایی توسط شورا و شهرداری انجام شده و تغییری در حوزه فرهنگی شهرداری شیراز داشته ایم که یکی از فعالان رسانه در راس معاونت فرهنگی شهرداری شیراز قرار گرفته است.

اصنافی اضافه کرد: خود را پازلی از بخش فرهنگی شهر می دانیم و دست یاری به سوی تمامی عرصه های فرهنگی شهر شیراز دراز می کنیم و در حوزه حمل و نقل تغییرات و رشدی در برخی شاخص ها در حال انجام دادن هستیم.

او از تلاش برای راه اندازی خط ۲ متروی شیراز خبر داد و اظهار کرد: متروی شهر شیراز برای ۲۲ بهمن قطعه اول خط دوم را در شهر شیراز در نظر داریم به انجام برسانیم و بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر در اولویت شهرداری شیراز قرار دارد که برای بازسازی ناوگان تاکسیرانی از ظرفیت کشوری نمایندگان مجلس قصد داریم استفاده کنیم.

اصنافی ادامه داد: در حوزه شهرسازی، در بخشی از شهر کار شده و در بخش شهروند سپاری قابل استفاده است و صدور پروانه و مجوزها را با حذف فرآیندهای مازاد بهبود خواهیم بخشید تا شاهد کاهش زمان صدور و افزایش کیفیت خدمات در این حوزه از خدمات شهرداری شیراز به شهروندان باشیم.

وی تاکید کرد: در حوزه عمرانی شهر شیراز، استارت و سرعت بخشی به تقاطع ها و پروژه ها می دهیم و در ۵۰ روز گذشته نیازها و تصمیمات پروژه شهید سلیمانی مرتفع شده و از چهار تونل در ۷ کیلومتری باقیمانده حفاری ۲ تونل انجام شده است و نگرانی از رانش زمین در طول این بزرگراه با حضور کارشناسان امر، هزینه ۶۰ میلیاردی برای تثبیت قطعه منصور آباد لحاظ شده است.

اصنافی افزود: مشکلات تقاطع جام جم نیز در حال رسیدگی و رفع است و تقاطع سردار سلیمانی ورودی در قطعه ۳ در حال انجام است، بزرگراه مولوی از پروژه های بزرگ شهری است که در حال کار است و در محدوده گویم تسهیلات کوتاه مدت انجام شده و اصلاح مثلث هندسی گویم- قلات در دستور کار و رسیدگی قرار گرفته است که امیدواریم با بهره برداری این طرح ها زمینه آرامش شهروندان شیراز فراهم شود.

وی اظهار کرد: در حوزه برنامه ریزی سامانه پی ام آی اس دنبال می شود تا شاهد مدیریت هوشمند در راستای افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه ها باشیم و در حوزه شفافیت به سیاست و ابزار و زیرساخت نیاز است و فرآیند واگذاری یک ملک در شهرداری، مناقصه، سرمایه گذاری و … باید کامل و شفاف باشد و داده ها مشخص باشند و مدت، ضریب ریسک، بازگشت سرمایه و … مشخص باشد.

شهردار شیراز ادامه داد: در سالیان گذشته املاکی تملک شد اما با جابجایی طرح ها، املاک رها شده و گاه دیده می شود یک ملک دارای سند کاغذی ۲ بار خریداری شده و لازم است تمام فرایندها شفاف شوند تا مدیر بتواند تصمیم گیری کند و اطلاعات شفاف سازی باید در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: سامان دهی محورهای گردشگری زندیه با سامان دهی دستفروشان و اقدامات عمرانی در دستور کار شهرداری شیراز است و برای مبحث تراموا در شیراز به عنوان طرح جامع حمل و نقل باید ابتدا طرح جامع حمل و نقل کلید بخورد و برای تراموا باید با اصول لازم عمل شود تا شریان شهر به هم نخورد و نکات لازم باید رفع شود.

اصنافی با اشاره به ملزومات سرمایه گذاری بیان کرد: بحث سرمایه گذاری فرآیندهای قانونی دارد و آورده شهرداری باید تامین شود و این برآوردها در خصوص پروژه هایی مثل دیتا سنتر زمان بر است.

وی افزود: میدان دروازه قرآن نیز بسته می شود و دوربرگردان از مقابل بیمارستان مادر و کودک در نظر گرفته می شود و در بحث بافت تاریخی این بافت زمانی نقش خود را نشان می دهد که زندگی اجتماعی در آن جریان داشته باشد و هویت بافت به ساکنان آن گره خورده اما اکنون این بافت به گونه ای است که حاشیه نشینی در مرکز شهر را رقم زده و شاهد معتادان متجاهر، فروشندگان مواد مخدر و آسیب های اجتماعی هستیم.

اصنافی اظهار کرد: اینکه اصرار کنیم که یک خانه قدیمی که ویران شده را حفظ کنیم به معنای حفظ بافت نیست بلکه باید موزه و مراکز فرهنگی از این خانه ها بیرون آورد و کاربری مناسب به خانه های بافت بدهیم و احیای بافت تاریخی باید با انسان محوری همراه باشد.

او با اشاره به تلاش شهرداری شیراز برای رسیدگی به وضعیت آرامستان دارالسلام به عنوان کهن ترین آرامستان شیراز گفت: یکی از مشکلات جدید، سرقت سنگ های قبرستان دارالسلام است، بخشی از سنگ هایی که خود من دیده بوده ام اکنون نیستند و داستان آن از این قرار است که به دلیل متولی زیاد، نمی شود تعیین تکلیف کرد، اداره کل اوقاف و میراث نیز متولی است و شهرداری به عنوان یک فضای شهری می خواهد عمل کند؛ اعلام آمادگی می کنیم که قبرستان دارالسلام را احیا کنیم و شهرداری به دنبال احیای آن به عنوان یک سند شهری است.

اصنافی ادامه داد: در مورد سعدیه شهرداری چندین برابر محوطه سعدیه شهرداری شیراز فضای سبز ایجاد کرده اما درآمد بلیت فروشی به حساب خزانه واریز می شود در حالی که هزینه نگهداری فضای سبز و تملک را شهرداری شیراز تامین کرده است و خواستار هیات امنایی شدن این سایت از وزارت میراث شده ایم تا درآمد آن به شهر برسد.

او تصریح کرد: شهرداری از آثار میراثی حمایت دارد اما سایر سازمان های مسئول نباید شهرداری را در گود تنها بگذارند.

شهردار شیراز در خصوص انتصابات شهرداری شیراز در روزهای اخیر نیز گفت: تا حجت نباشد که فردی کارایی دارد فردی را در شهرداری شیراز منصوب نمی کنم و جوسازی ها برای من مهم نیست و صرف اینکه فردی به حزبی وابسته باشد اما کارایی و توانایی نداشته باشد اهمیتی در انتصابات ندارد و ملاک اصلی کارآمدی و تخصص لازم است و در اکثر انتصابات از بدنه خود شهرداری و دارای گرایشات سیاسی مختلف بوده اند.

او تاکید کرد: تمام سازمان ها باید به وظایف خود عمل کنند و انجام همه کارها را از شهرداری توقع نداشته باشند و این مطالبه شهرداری شیراز است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.