فروش نان خارج از شبکه مجوز نیاز دارد

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شیراز گفت: هرگونه فروش نان به صورت بسته بندی و خارج از شبکه توسط نانوایان، صرفاً پس از طی فرایند قانونی و اخذ مجوز کتبی از اداره کل غله امکان پذیر است.

 به گزارش ایران ریپورتس، عبدالرسول حقیقی در نشستی که در راستای بررسی شرایط و اتخاذ تصمیمات کنترلی و تنظیمی بازار، تامین و توزیع مایحتاج عمومی و اتخاذ تمهیدات لازم برای ایجاد تعادل قیمت کالا‌های اساسی در بازار گفت: همه واحد‌های نانوایی وظیفه دارند اطلاعات متصدی نانوایی، کد نانوایی، ساعات پخت (مصوبه کمیسیون نظارت)، قیمت، تاریخ روز‌های تعطیل و شماره تلفن دستگاه‌های نظارتی از قبیل واحد‌های بازرسی اتاق اصناف، اتحادیه نانوایی‌ها، جهاد کشاورزی، اداره کل غله و تعزیرات حکومتی را در محلی خارج از نانوایی و در معرض دید عموم قرار دهند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شیراز همچنین از تداوم نظارت و بازرسی تیم‌های گشت مشترک در راستای تنظیم بازار و اجرای بهینه طرح مردمی سازی یارانه‌ها خبر داد.

او گف: در راستای نظارت دائم بر بازار و استمرار بازرسی‌ها با هدف کنترل قیمت و جلوگیری از کمبود کالا‌های اساسی، احتکار اقلام مورد نیاز مردم و هرگونه کم فروشی و گرانفروشی، جلسات اقدام مشترک و تنظیم بازار در قالب قرارگاه مردمی سازی یارانه ها، در روز‌های زوج هفته با مدیریت فرمانداری شیراز برگزار می‌شود.

حقیقی بر ضرورت نظارت بر شهر‌های صدرا، داریون و خان زنیان و نیز روستا‌های بخش‌های سه گانه شهرستان تاکید و از تشکیل جلسات قرارگاه در بخشداری‌ها و شهرداری‌های تابعه و تشدید فعالیت تیم‌های گشت مشترک نظارت و بازرسی در شهر‌ها و روستا‌های یادشده خبر داد.

معاون فرماندار شیراز در قرارگاه مردمی سازی یارانه‌ها به تفاهم تفاهم نامه سه جانبه اتحادیه صنف نانوایان، اداره کل غله و بانک سپه در خصوص نصب دستگاه‌های کارتخوان در نانوایی‌های شیراز به عنوان شهرستان پایلوت اجرای طرح ملی نان در کشور و نیز ارائه آموزش‌های لازم اشاره و گفت: پروسه فعال سازی دستگاه‌های بانک سپه در نانوایی‌ها در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود با تسهیل فرایند سهمیه‌بندی آرد و نحوه ارائه نان به شهروندان، شاهد رضایت صاحبان نانوایی‌ها و مشتریان در آینده نزدیک باشیم.

حقیقی گفت: هرگونه فروش نان به صورت بسته بندی و خارج از شبکه توسط نانوایان، صرفاً پس از طی فرایند قانونی و اخذ مجوز کتبی از اداره کل غله امکان پذیر است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.