به بهانه آغاز به کار مجلس یازدهم؛ یک مجلس شجاع؛ نیاز جدی امروز ما

مجلس یازدهم چهارشنبه هفتم خردادماه کار خود را آغاز می کند؛ مجلسی که مردم برای حل مشکلات کشور امید بسیاری به آن بسته اند.

ایران ریپورتس98// بی گمان مجلس یازدهم فرصتی برای خدمت به مردم و تحقق وعده های انقلاب خواهد بود؛ اگر نمایندگان محترم در تصویب طرح ها و لوایح و رویکردها، اصل خدمتگزاری را همواره مورد توجه خود قرار دهند.

مجلس یازدهم قطعا نقش ارزنده ای در امیدواری مردم به نظام اسلامی نیز ایفا خواهد کرد؛ مجلسی که با استفاده از ظرفیت های کلان و نگاههای دوراندیشانه و غیر احساسی، این امکان برایش بیش از پیش فراهم است.

مجلس یازدهم با اولویت قرار دادن منافع مردم بر منافع گروهی و جناحی می تواند رایحه خوش خدمت را به مشام ولی نعمتان اصلی انقلاب یعنی مردم برساند که البته لازمه تحقق چنین امری، نگاه خدمتگزارانه است نه نگاه منفعت طلبانه و خودخواهانه.

بی گمان اگر ما در مجلس یازدهم به موضوعاتی که منافع مردم در آن لحاظ شده بپردازیم، شاهد همان تحولی می شویم که در شعارها پیش از این بیان شده است.

جدا از نقش مردم در انتخاب نمایندگان شایسته و کارآمد پیش از انتخابات، مجلس یازدهم نیاز به نمایندگانی شجاع، انقلابی، آشنا به ساختارهای قانونی و مطالبه گر دارد؛ چنین مجلسی قطعا خالق شرایط خواهد بود نه مخلوق آن.

در سال جهش تولید یکی از انتظارات بجای مردم از مجلس یازدهم ایجاد فضایی سالم و شایسته سالارانه برای انتخاب مدیرانی شجاع و با لیاقت است؛ مدیرانی که قدرت ریسک و حمایت از صنعت و اشتغال را در وجود خود فی نفسه داشته باشند.

بی گمان ترمیم و اصلاح قوانین تاریخ گذشته و ناکارآمد نیز یکی از وظایف مهم مجلس یازدهم است که تحقق این امر علاوه بر صلاحیت علمی نمایندگان، نیاز به دغدغه مندی وکلای ملت و دلسوزی آنها نسبت به منافع ملی و مردم است.

ذکر این نکته نیز لازم است که اگر قوانین در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و…، قوانین کارآمدی بود، نباید امروز شاهد پدیده های خطرناک و نگران کننده ای چون رکود و بیکاری، تعطیلی کارخانه های بزرگ، رشد حاشیه نشینی در کلان شهرها، افزایش فاصله طبقاتی و آسیب های اجتماعی می بودیم لذا اصلاح و بازآفرینی قوانین یک اصل مهم برای مجلس یازدهم خواهد بود.

جدا از موارد مذکور باید گفت حق نمایندگی را مردم به وکلای خود برای خدمت به نظام و انقلاب و کشور اعطا می کنند اما گاهی امر بر برخی مشتبه می شود که این حق از ابتدا متعلق به آنان بوده لذا امیدوارم در این مجلس که قاطبه آن را نیروهای ارزشی، دلسوز و انقلابی تشکیل داده اند، روحیه ارباب و رعیتی هیچ محلی از اِعراب نداشته باشد.

بی گمان از دل یک انتخاب صحیح، *مجلسی کارآمد، مردمی، شجاع، حق مدار و حق محور به وجود می آید و  چنین مجلسی زمینه رشد و شکوفایی کشور را فراهم می کند و غیر از این نباید دل به چیز دیگری برای حل مشکلات بست.

در پایان باید اذعان کرد ما نیازمند مجلسی هستیم که جلوی انفعال، وادادگی ها، عقب گردها و رفتارهایی که منطبق بر اهداف بزرگ ملت ایران نیست را بگیرد لذا امروز یک مجلس شجاع نیاز جدی ملت است که امیدواریم چنین شاخصه های ارزنده ای را در مجلس یازدهم شاهد باشیم.

*ابراهیم عزیزی؛ منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس

Leave a Reply

Your email address will not be published.