برداشت بادام در باغ های مرودشت آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت بادام از 731 هکتار باغ های دیم و آبی این شهرستان خبر داد.


به گزارش ایران ریپورتس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه بارش های تابستانه عملکرد محصول را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: پیش بینی می شود 410 تن بادام تولید و روانه بازار شود که نسبت به سال های گذشته کاهش 30 درصدی را نشان می دهد.
به گفته امیریان؛ برداشت بادام از اواخر مرداد ماه آغاز شده است و تا نیمه شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه متوسط برداشت بادام در باغ های دیم این شهرستان 800 کیلوگرم و در باغ های آبی 1500 کیلو گرم است، تصریح کرد: از مجموع سطوح زیر کشت باغ های بادام 484 هکتار آن دیم و 247 هکتار آبی است.
امیریان افزود: با توجه به زودگل بودن ارقام قدیمی و عملکرد پایین و خطر سرمازدگی در این باغ ها، عملیات اصلاح و احیای باغ‌های بادام شهرستان و طرح تغییر ارقام زودگل و جایگزینی با ارقام دیرگل مانند “شاهرودی 7، 8 و 12” در دستور کار است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه سالانه حدود 30 هکتار باغ بادام در اراضی شیبدار با استفاده از یارانه دولتی در بخش درودزن و کامفیروز کشت می شود، اضافه کرد: با توجه به استقبال بهره برداران ازاین طرح ها میزان جذب بیشتراعتبارات و توسعه باغ های بادام دیم در ارضی شیبدار در حال پیگیری است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.