بازسازی، مرمت و احیاء سقف بازار وکیل در اولویت قرار گیرد

عضو شورای شهر شیراز در واکنش به پر مخاطره بودن سقف بازارتاریخی وکیل و احتمال ریزش و ایجاد آسیب‌های مالی و جانی برای متملکین و عموم مردم، خواستار مرمت، بازسازی و احیاء  این بازار تاریخی و قدمت دار شهر شیراز در عرصه داخلی و بین المللی شد.

به گزارش ایران ریپورتس، رضا محمدیان رئیس کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در واکنش به پر مخاطره بودن سقف بازارتاریخی وکیل و احتمال ریزش و ایجاد آسیب‌های مالی و جانی برای متملکین و عموم مردم، خواستار مرمت، بازسازی و احیاء  این بازار تاریخی و قدمت دار شهر شیراز در عرصه داخلی و بین المللی شد.

او افزود: شورای اسلامی شهر شیراز، با مشارکت شهرداری شیراز و سازمان میراث فرهنگی (به نمایندگی از دولت) و سایر مالکان واحد‌های تجاری این مجموعه تاریخی، بازسازی این مکان را در اولویت امور قرار دهند.

محمدیان پیشنهاد کرد: شهرداری شیراز با ارائه راهکار‌های حقوقی به سازمان میراث فرهنگی جهت تامین اعتبار از طریق این مجموعه و ایجاد توافق نامه‌ای دو جانبه جهت تسریع در این امر و بازسازی این مجموعه اقدام لازم بعمل آورد.

رئیس کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)، مشارکت مالکان واحد‌های  تجاری این بازار را، جهت تعمیرات محوطه داخلی، بدنه سازی متناسب با بافت تاریخی و قدیمی شهر، به لحاظ زیبا سازی و منظر شهری امری ضروری دانست.

انتهای پیام/ 

Leave a Reply

Your email address will not be published.