انجام حدود ۱۰ هزار بازدید بهداشتی به همت کارشناسان بهداشت محیط فارس در هفته گذشته

مدیرگروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، تهدید سلامت مردم را خط قرمز کارشناسان سلامت محیط دانشگاه اعلام کرد و از تلاش حداکثری برای تحقق این مهم خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهندس «سیامک شمس» گفت: از آغاز تعطیلی یک هفته ای تا پایان روز شنبه سی ام مرداد، ۹ هزار و ۹۸۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان انجام شده است.

او با اشاره به ایجاد آمادگی ‌های لازم در این زمینه از روزهای پیش از تعطیلات افزود: در روز‌های اخیر با ابلاغ محدودیت‌های بهداشتی، بازرسی‌ها تشدید شد و تیم های سلامت محیط دانشگاه تمامی توان خود را برای حفظ سلامت عمومی جامعه به کار بستند.

مهندس شمس با بیان این مطلب که تهدید سلامت مردم به هر شکل، خط قرمز کارشناسان سلامت محیط است، اظهار کرد: علاوه بر تشدید نظارت ها، با متخلفان بهداشتی و افرادی که مانع اجرای دقیق محدودویت ها شدند به شدت برخورد شد و ضمن تعطیلی ۲۵۵ مرکز و مکان متخلف، ۲۷۳ واحد به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرگروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: همزمان با تشدید بازرسی ها و نظارت بر اجرای محدودیت ها، بازدید از هیات های مذهبی و همچنین مکان های تهیه و توزیع نذورات، برنامه ریزی و انجام شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.