اعطای تسهیلات از سوی منطقه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان حوزه گاز

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس از ارائه تسهیلات منطقه ویژه اقتصادی به شرکت‌های دانش بنیانی که از مرکز فناوری شرکت گاز به مرحله رشد و تجاری سازی در زمینه فعالیت خود رسیده‌اند، خبر داد.

نادر طیبی شنبه ۲۲ مرداد در جلسه کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی فارس که به بررسی طرح همگرایی نوآوری در صنعت گاز اختصاص داشت، گفت: توجه به طرح منطقه ویژه گاز فارس، با همکاری شرکت ملی گاز، بخش خصوصی، منطقه ویژه اقتصادی و ورود مجموعه‌های تخصصی، اثرگذار خواهد بود و توافق‌ها و تفاهم نامه‌های پیشین نیز برای کمک به برطرف شدن نیازهای ویژه در حوزه گاز و مزایایی نظیر شناخت و اتصال فعالین حوزه گاز در استان فارس است.  

طیبی با بیان اینکه با توجه به وجود شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه انرژی به خصوص در زمینه گاز، لزوم حضور شرکت‌ها در کنار صنایع بزرگ در استان ضروریست، اضافه کرد: بر اساس نیاز و ضرورت توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور در استان، تفاهم نامه‌ای برای پیشبرد منطقه ویژه انرژی گاز باید در دستور کار قرار گیرد تا حل مشکل و ارائه راهکار از سمت شرکت‌های دانش بنیان و فناور به خوبی اتفاق افتد. 

این عضو اتاق بازرگانی استان فارس گفت: برای توسعه فعالیت های شرکت‌های دانش بنیان که مرحله رشد اولیه را طی کرده‌اند، منطقه ویژه اقتصادی مشوق ها و تسهیلاتی را در نظر دارد و در همین راستا، منطقه ویژه اقتصادی شیراز، واگذاری زمین با تخفیف ۲۰ الی ۲۵ درصد را به شرکت های دانش بنیانی که از مرکز فناوری شرکت گاز به مرحله تجاری سازی رسیده باشند را در دستور کار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز فارس نیز در این جلسه، اهداف تاسیس مرکز نوآوری و فناوری صنعت گاز شرکت گاز استان را دستیابی به فناوری های پیشرفته در حوزه نفت و گاز، تغییر نگاه به نفت و گاز و درآمدهای حاصل از فروش آنها، افزایش بهره وری در حوزه های مختلف صنعت نفت و گاز در راستای رشد تولید ناخالص ملی عنوان کرد.

علی اکبر میدانشاهی، افزود: هم اکنون بخش قابل توجهی از ظرفیت های پارک های فناوری مورد استفاده قرار نگرفته و تنها با همکاری بیشتر صنایع و شتاب دهنده های استانی است که می توان روند رو به رشد این شرکت ها را توسعه داد.

میدانشاهی عنوان کرد: برای ایجاد مرکز نوآوری و فناوری صنعت گاز شرکت گاز فارس؛ اهمیت و ضرورت ایجاد ارتباط بین ارکان مختلف بر پایه شناخت صنعت گاز در به نتیجه رسیدن فعالیت ها مهم و ضروری است و اجرایی شدن یک برنامه مدون پایدار هرچند در مقیاس کم اما موثر و مفید در بهینه سازی مصرف انرژی از اقدامات این مرکز است.

او اضافه کرد: برنامه هایی از جمله مذاکره و رایزنی برای تامین زمین مورد نیاز در شهرک صنعتی بزرگ شیراز برای استقرار شرکت های دانش بنیان و فناور در زمینه گاز، تشکیل جلسات لزم با سازمان برنامه و بودجه در استان برای بررسی تامین زیرساخت های مالی مورد نیاز و تعریف بودجه، پیگیری مفاد تفاهم نامه های تاسیس پارک صنعت گاز فارس با حضور مسئولان کشوری و استانی و نمایندگان مجلس برای این مرکز پیش بینی شده است.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.