استاندار فارس: همه املاک دولتی باید در سامانه سادا ثبت شوند

دکتر عنایت الله رحیمی در نشست تبین برنامه عملیاتی فروش و مولد سازی اموال و دارایی های دولت با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های قانون بودجه در جهت تحقق اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای استان عنوان کرد: این ظرفیت ها در تفاسیر قانون بصورت مختلف آمده و بر آن تاكيده شده از جمله تبصره ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه که بر اساس آن هر دستگاه مکلف به ثبت اسناد و املاک در سامانه سادا است.

به گزارش ایران ریپورتس، وی با بیان اینکه تا کنون املاکی در اختیار دستگاه هایی اجرایی هستند که در سامانه سادا ثبت نشده اند افزود: همه املاک دولتی باید در این سامانه ثبت شوند؛ چرا که در برخی از مواقع عدم شناسایی و ثبت این املاک باعث شده توسط افراد غیر به فروش رود.

نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: استانداری فارس مکلف به نظارت بر صحت سنجی املاک ثبت شده دستگاه های اجرایی است.

دکتر رحیمی عنوان کرد: بند د ماده ۱۲قانون بودجه سال ۹۹ این است که تعمیرات تجهیزات و ماشین آلات منوط به ثبت املاک شده است.

وی با اشاره به این بند قانونی در ماده ۱۲ و سهم پیش بینی شده استان گفت: سهم کشور از این بند ۴۰هزار میلیارد تومان و سهم فارس حدودیک هزار و ۶۴ میلیارد تومان است.

وی همچنین سهم کشور در زمینه فروش و مولد سازی را حدود ۸هزار میلیارد تومان عنوان کرد که در نهایت سهم استان فارس از این بخش شامل ۲هزار و ۲۳۷میلیارد تومان است.

رحیمی با بیان اینکه همه دستگاه ها باید املاک خود را ثبت کنند ، عنوان کرد: طبق گزارش سامانه سادا ۶ دستگاه بیشترین مجموعه املاک ثبت شده را دارند.

وی با تاکید بر اینکه طرح فروش و مولد سازی اموال مازاد دولت باید به نتیجه برسد عنوان کرد: استانداری در راستای اجرای این مصوبه پیش قدم بوده است و اولین مجوز های پاسخ داده شده برای فروش به استانداری فارس معرفی شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.