آخرین خبرها از شورا و شهرداری شیراز

شورای ششم شهر شیراز کار خود را بطور رسمی از فردا(چهاردهم مردادماه) آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایران ریپورتس، شورای ششم شهر شیراز کار خود را از فردا، مورخ چهاردهم مردادماه با برگزاری مراسم تحلیف آغاز خواهند کرد. مراسمی که ساعت 8 صبح پنجشنبه در محل شورای اسلامی شهر شیراز برگزار خواهد شد.

اعضای شورا بلافاصله پس از قرائت سوگند و برگزاری مراسم تحلیف نسبت به انتخاب فردی به عنوان سرپرست شهرداری اقدام خواهند کرد تا  امور شهر و شهرداری دچار آسیب نشود. گفته میشود یکی از معاونان شهردار فعلی شیراز بعنوان سرپرست انتخاب خواهد شد.

پرویز کهندل، مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری فارس پیش از این درخصوص اتمام فعالیت مدیریت شهری پنجم و شروع فعالیت شورای ششم شهر شیراز گفته بود: اعضای شوراهای اسلامی دوره ششم استان در شهرها و روستاها روز چهارشنبه، ۱۴ مردادماه جاری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و یک روز قبل از آن یعنی سیزدهم مردادماه نیز زمان پایان فعالیت اعضای شوراهای فعلی و شهرداران خواهد بود.

از انتخاب شهردار شیراز چخبر؟

شورای ششم به منظور مشارکت دادن مردم در انتخاب شهردار شیراز، اقدام به طراحی سایتی برای معرفی افراد توانمند تصدی پست شهرداری کرد که از میان تمام گزینه‌های مطرح شده در گام نخست نام ۱۳۶ نفر استخراج شد.

پس از بررسی اولیه صلاحیت این افراد بر اساس آیین نامه مصوب سال ۹۷ ابلاغی وزارت کشور و در نظر گرفتن شاخص‌های همچون مدرک و رشته تحصیلی و سوابق خدمت، در گام دوم ۳۵ نفر انتخاب شدند.

اعضای این شورا پس از بررسی اولیه صلاحیت این ۳۵ نفر، فرمی در اختیار این افراد قرار داند که آنها برنامه‌های خود در خصوص مسائل مختلف شهر شیراز را اعلام کنند. شورا تا پایان امروز پس از بررسی اولیه برنامه‌های ارائه شده از سوی این ۳۵ نفر، پنج تا ۱۰ نفر را برای مصاحبه حضوری برای ارائه برنامه‌هایشان به صحن شورا دعوت خواهد کرد.

در هفته آتی نیز جلسات شورا در صحن برگزار خواهد شد و از این افراد خواسته می‌شود که با حضور در صحن شورا ضمن تشریح دقیق برنامه خود، پاسخگوی سوالات اعضای شورا نیز باشند.

گفته شده اعضای شورای ششم حداکثر ظرف مدت ۲ هفته در انتخاب شهردار شیراز به نتیجه خواهند رسید.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.