یک نکته قابل تامل درباره سفر آیت الله رئیسی به شیراز!

روز گذشته سید ابراهیم رئیسی در سفر خود به شیراز، از لزوم مبارزه با فساد سخن گفت و طعنه‌ای هم به پرونده اکبر طبری معاون پیشین اجرایی رئیس قوه قضائیه زد و گفت با متخلفان و مفسدان در هر لباس و جایگاهی باید برخورد شود.


ایران ریپورتس98// اما فارغ از سفر رئیس قوه قضائیه به شیراز و نتایج آن، اقدام بی‌سابقه این قوه در دستگیری و بازداشت یکی از مدیران ارشد استان بسیار محل تامل است.


#حیدرعلی_کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به عنوان یکی از مدیران ارشد استان درحالی بازداشت شد که اقداماتی از این دست چندان مسبوق به سابقه نیست.


آنچه که تا کنون دیده و شنیده‌ایم، روال بازداشت و محاکمه مدیران متخلف چنین بوده است که نخست فرد مذکور را مجبور به استعفا می‌کنند! در حین اجبار مدیر متخلف به استعفا، جریانی از لابی و تهدید و ارعاب علیه قوه قضائیه به راه می‌افتد تا هزینه این استعفا و یا برکناری بالا برود و نهایتا اگر مدیر متخلف، راضی به استعفا شد، چندی بعد در اخبار می‌خوانیم یکی از مدیران سابق استان فارس به اسم ح.ک بازداشت شده است!


بازداشت مدیری که تا آخرین لحظه پیش از دستگیری بر صندلی مدیریت جلوس کرده و ارتباطات، نفوذ و لابی‌هایش سر جایش بوده و حالا اینچنین بدون تشریفات و ملاحظات مرسوم بازداشت می‌شود و بازداشت شدنش نیز رسانه‌ای می‌شود، همه نشان از عزم جدی قوه قضائیه در برخورد با فساد در هر سطح و به هر شکل است.
اگر رویداد مبارک و دوست‌داشتنی (برخورد قاطع با مدیران فاسد و دانه‌درشت‌ها) در کشور ما نهادینه شود هم ساختار اداری ما از لوث وجود نا اهلان پاک می‌شود و هم اعتماد عمومی به بالاترین سطح ممکن خود باز می‌گردد.


امیدواریم این روند، بدون لکنت و وقفه و بدون لحاظ جایگاه اجتماعی، سیاسی و یا نفوذ متخلفان همچنان با قدرت ادامه یابد.

*سجاد زارع

Leave a Reply

Your email address will not be published.