گمرکات شیراز تخصصی شدند

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه شیراز به عنوان گمرک تخصصی ترخیص ماشین آلات راه‌سازی نو و مستعمل، بذر و نهال، طلا و جواهر و فلزات گرانبها تعیین شد.

به گزارش ایران ریپورتس، مرتضی شریفی؛ گسترش فعالیت های گمرکی از مصوبات میز توسعه صنایع دستی بود که موضوع از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی پیگیری و محقق شد.

وی در ادامه گفت : برگزاری نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی استان به مناسبت هفته صنایع دستی و شرکت در چندین نمایشگاه بین المللی مرتبط با حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی از دستاوردهای میز توسعه صادرات صنایع دستی استان محسوب می شود.

شریفی یادآور شد:در راستای ایجاد و توسعه بازارهای هدف صادراتی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، میز توسعه صادرات صنایع دستی در استان تشکیل و با توجه به لزوم تفویض اختیارات به بخش خصوصی، دبیرخانه میز به نخستین خانه صنایع دستی شیراز واگذار شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اضافه کرد : حضور دبیرخانه میز توسعه صادرات صنایع دستی در چندین نمایشگاه ملی و تخصصی مرتبط از جمله دوازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس، هتل‌داری و تجهیزات وابسته و سیزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنایع دستی، همچنین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره وگوهرسنگ‌ها و نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تهران در سال گذشته و پنجمین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) در اردیبهشت ماه امسال در تهران از دستاوردهای دیگر این میز محسوب می شود.

وی اظهار کرد: حضور در این رویدادها معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی بسیار موثر بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.