منتجب نیا، دبیر کل حزب اصلاح طلب جمهوریت: جبهه اصلاحات می‌خواهد برای انتخابات مجلس لیست بدهد/ اکثر اعضای لیست امید بی‌خاصیت بودند

دبیر کل حزب اصلاح طلب جمهوریت گفت: ما از جایگاه اصلاح‌طلبی پایین آمدیم و لیستی تهیه کردیم به نام لیست امید که اکثر آنها افراد بی خاصیت و خنثی بودند چون تنها معیار ما این بود که مخالف دولت روحانی نباشند.

رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح طلب، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام مخالفت با «جبهه اصلاحات» اذعان کرده است که لیست امید در انتخابات مجلس دهم خنثی و بی خاصیت بود و با انتخاب دولت روحانی هم مردم از اصلاح طلبان مایوس شدند.

به گزارش ایران ریپورتس، بخش هایی از گفتگوی منتجب نیا با ایسنا را خواهید خواند:

*اصلاح‌طلبان هم یک جمع منسجم نیستند. در این سال‌ها شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای سیاستگذاری فعالیت داشتند که من منتقد شورای سیاستگذاری بودم زیرا معتقد بودم که این شورا جایگاه احزاب را تضعیف می‌کند و اقدام آنها خلاف تحزب است که بعدها فهمیدند اشتباه کرده و آن را جمع کردند اما الان جبهه اصلاحات را تشکیل دادند که ترکیبی از دبیران احزاب و افراد حقیقی هستند که با این تشکل هم مخالف هستم چون یک نفر که پیش از این مسئولیتی را داشته در کنار حزبی قرار می‌دهند که شاید هزاران عضو دارد. این تصمیم برخلاف تحزب و روح اصلاح‌طلبی است. ما مخالف جبهه اصلاحات هستیم و عضو آن نشده‌ایم و نخواهیم شد و انتظار داریم خود احزاب بدون اشخاص حقیقی جمع شده و تصمیم بگیرند.

مطالب خواندنی سیاسی اخیر ایران ریپورتس:::

همه آنچه باید درباره لیست اختصاصی اعتدالی‌ها بدانید!

تلاش 531 نفر برای رسیدن به نمایندگی مردم شیراز و زرقان در مجلس

چه کسانی در میتینگ چهار نفری قالیباف غایب بودند؟

*این استبداد و فردگرایی است که برای احزاب تصمیم‌گیری شود. این تحزب نیست. اصلاح‌طلبان باید دست از این مجموعه‌ها بردارند و شخصیت‌های مهم اصلاح طلب باید احزاب را تقویت کنند نه اینکه به احزاب ضربه بزنند.

*ما در حزب جمهوریت دنبال پالس مثبتی و جمله امیدبخشی برای انتخابات بودیم ولی چیزی پیدا نکردیم و فقط هشدار و محدودسازی دیدیم پس توصیه‌ای برای ثبت‌نام نداشتیم و تعداد اندکی از اعضای حزب  ثبت‌نام اولیه را انجام دادند.

*شرکت نکردن در انتخابات به معنای تحریم انتخابات نیست. وقتی زمینه فراهم نیست نمی‌توان در انتخابات حضور فعال داشت و لیست داد. اکنون جبهه اصلاحات، ثبت نام در انتخابات را به خود افراد واگذار کرده و توصیه‌ای به شرکت یا عدم شرکت نداشته است ولی قول حمایت هم به کسی نداده است.

*در دوره دهم انتخابات مجلس مقداری فضا مناسب‌تر بود. آن موقع دنبال الگویی برای لیست بستن بودیم و در نهایت تصمیم گرفتیم کسانی که با دولت روحانی مخالف نیستند در لیست قرار بگیرند. یعنی ما از جایگاه اصلاح‌طلبی پایین آمدیم و لیستی تهیه کردیم به نام لیست امید که اکثر آنها افراد بی خاصیت و خنثی بودند چون تنها معیار ما این بود که مخالف دولت روحانی نباشند. ما ناچار شدیم این معیار را انتخاب کنیم چون اگر بر معیارهای اصلاح طلبی اصرار داشتیم، تنها ده بیست نفر را باید تاکید می‌کردیم که البته همان موقع هم من مخالف تهیه لیست به این شکل بودم که کسانی که صرفا مخالف دولت روحانی نباشند، در لیست قرار بگیرند ولی بالاخره تصمیم جمعی اینگونه بود. بعد هم معلوم شد که اکثر این افراد در انتخاب رئیس مجلس به محمدرضا عارف رای ندادند.

*جبهه اصلاحات هم که متشکل از چند حزب و افراد حقیقی است می‌خواهند لیست بدهند ولی معلوم نیست تا کجا پیش می‌روند.

*جامعه که از ما جلو افتاده و عبور کرده است. از اصولگرایان سال‌هاست که مایوس شده‌اند. جامعه خاطره شیرینی از دوره دولت اصلاحات داشت و انتظارش این بود که این خاطرات تکرار شود. با انتخاب دولت روحانی، مردم از اصلاح طلبان مایوس شدند و هرچه به جامعه گفته شد که دولت روحانی اصلاح طلب نبود، جامعه می گفت شما اصلاح طلبان او را معرفی کردید. آنها از اصلاح‌طلبان از این جهت دلخوری دارند که معتقدند اصلاح طلبان باید مطالبات آنها از نظام را پیگیری می‌کردند نه اینکه محافظه‌کار شوند و حرف مردم را نزنند. ولی همین مردم معتقدند اگر امیدی باشد از جانب اصلاح طلبان است. آنها به اصلاح‌طلبان انتقاد دارند که چرا حرف ما را محکم نمی‌زنید؟ این انتقاد به بسیاری از اصلاح‌طلبان وارد است ولی اگر اصلاح طلبان الان به صحنه بیایند و حرف مردم را بزنند، مردم به سوی آنها گرایش پیدا خواهند کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.