فرماندار شیراز: احزاب سیاسی با رویکرد نقد سازنده مطالبه گری کنند

فرماندار شیراز گفت:احزاب سیاسی می بایست به عنوان مطالبه گر در عرصه های مختلف سیاسی، حضوری فعال داشته و با رویکرد نقد سازنده، راهکارهای خود را نیز برای حل مشکلات، ارایه کنند.

به گزارش ایران ریپورتس، لطف الله شیبانی در حاشیه نشست هم اندیشی احزاب و تشکل‌های سیاسی شهرستان شیراز با بیان جایگاه و نقش احزاب در حوزه تصمیم گیری و کادرسازی تاکید کرد: احزاب، یکی از مؤلفه‌های مهم در ارتقای مشارکت سیاسی کشور به شمار می‌روند و رویکرد فرمانداری شیراز بر تقویت تعامل و کمک به شکل گیری هر چه بیشتر فضای هم اندیشی و تفاهم میان فرمانداری و احزاب سیاسی در مدار قانون است.

وی با بیان اینکه حضور احزاب نمی‌بایست تنها معطوف به زمان انتخابات باشد، خاطر نشان کرد: احزاب سیاسی می‌بایست به عنوان مطالبه گر در عرصه‌های مختلف سیاسی، حضوری فعال داشته و با رویکرد نقد سازنده، راهکارهای خود را نیز برای حل مشکلات، ارائه کنند.

فرماندار شهرستان شیراز افزود: دستگاه‌های حاکمیتی نه تنها احزاب را رقیب خود نمی‌دانند، بلکه به دور از رویکردی مداخله گرانه و با نگاه حمایتی، در چارچوب قانون در کنار احزاب سیاسی خواهند بود.

رئیس شورای تأمین شهرستان در ادامه مروری نیز بر عملکرد دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی داشت و خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که روزانه می‌بایست نسبت به تسویه بدهی‌های دولت قبل اقدام و از سوی دیگر طرح بزرگ نهضت ملی مسکنِ مغفول مانده از دولت قبل را به عنوان یک ضرورت و مطالبه مردمی، برنامه ریزی و اجرایی می‌کرد.

شیبانی ادامه داد: اقدامات جدی در حوزه سلامت و تسریع در واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری کرونا که منجر به کاهش شدید بیماران بستری و تک رقمی شدن فوتی‌ها شد نیز از دیگر اقدامات مهم دولت بود.

فرماندار شیراز با تاکید بر دستاوردهای بزرگ دولت مردمی طی یک سال گذشته، از قبیل افزایش و هدفمندسازی یارانه‌ها همزمان با حذف ارز ترجیحی و متعاقب آن، کاهش قاچاق کالاهای اساسی مردم به خارج از کشور، یادآور شد: در حوزه سیاست‌های خارجی نیز دولت سیزدهم، مشکلات را به برجام گره نزد و همزمان با پیگیری توافقات برجام، شاهد تعاملات گسترده بین المللی مسئولان سیاسی و هیئت‌های همراه در این مدت یکساله عمر دولت بوده ایم.

Leave a Reply

Your email address will not be published.