سر بریدن اسیران جنگی اوکراینی توسط یک سربازان روسی

ویدیویی که به‌تازگی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده حکایت از این دارد که نیروهای روس یک سرباز اسیر شده اوکراینی را سربریده‌اند و از این اقدام وحشیانه خود فیلمبرداری کردند.

سخنگوی کاخ کرملین، تصاویر را وحشتناک توصیف کرد اما گفت ابتدا باید صحت این ویدیو بررسی شود!! ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین در واکنش به این ویدیو نوشت: این وحشی‌ها چقدر راحت آدم می‌کشند. فراموش نمی‌کنیم و قاتلان را نمی‌بخشیم.رئیس‌جمهوری اوکراین از جهانیان خواست تا به ویدئوی منتشر شده که سر بریدن اسیر جنگی اوکراینی توسط یک سرباز روسی را نشان می‌دهد، واکنش نشان دهد.  

رئیس‌جمهور اوکراین تاکید کرد: این ویدئویی از روسیه است، همان طور که هست. این نه یک تصادف بود و نه یک مورد استثنا. ترور را باید شکست داد. اگر رهبران دیگر کشورها به این ویدئو واکنش نشان نمی‌دادند، هیچ‌کس به آن پی نمی‌برد. رییس جمهور اوکراین تاکید کرد: ما باید اکنون اقدام کنیم. اوکراینی‌ها هم‌اکنون باید تمرکز خود را بر روی جبهه‌های جنگ متمرکز کنند و اشغالگران را از کشور بیرون کنند. به گفته زلنسکی درهم شکستن اشغالگر، مجازات قاتلان و دادگاهی برای یک حکومت شر وظایف اصلی کنونی است.
دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین، با اشاره به این ویدیو گفت که ارتش متجاوز روسیه حتی از داعش هم  وحشی‌تر است.
این ویدئو شب گذشته ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. با توجه به برگ‌های سبز روی درختان در پس‌زمینه ویدیو، می‌توان گمان برد که باید سال گذشته ضبط شده باشد. سازمان اطلاعاتی مخفی اوکراین در حال تحقیق درباره این ویدیو است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.