در آستانه سفر رئیس جمهور به استان فارس؛ سخنی با دکتر ایمانیه استاندار

جناب آقای دکتر ایمانیه: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب نیاز است که مدیران جوان و پاکدست حاکم شوند، حال آنکه این افراد پشت خط کهنه مدیرانی که دهه هاست صندلی مدیریت‌ها به ویژه مدیریت‌های میانی را اشغال کرده اند، مانده اند.

جناب دکتر ایمانیه استاندار محترم فارس:
امروز نیاز به تفکر سردار سلیمانی داریم، تفکری که فراتر از جناح بندی‌های سیاسی و مرزبندی‌ها بود،متاسفانه در سالهای قبل همه چیز مرزبندی و سیاسی و جناحی بود.مرز بندی‌های سیاسی همه چیز را محدود کرده و بعضی مسئولان در ادارات و نهادها تنها کار کسانی را رواج می‌دادند و تا حدودی در حال نیز انجام می دهند که هم سوی جناح و خط آن‌ها باشند اما شهید سلیمانی اینگونه نبود.

متولیان نباید نگاه ارباب و رعیتی داشته باشند و این در حالی است که برخی مسئولان در دولت انقلابی نیز هنوز رویکردشان اینگونه است. در حالی که حکومتی که مدنظر انقلاب و نظام و آرمان‌های امام و رهبری، حکومت مردم بر مردم است، و مسئولان اگر جایگاهی را قبول کرده‌اند باید خود را خادم مردم بدانند.

مسئولان باید گذشته خود را چراغ راه آینده خود قرار دهند وراه شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس مسیر و راه را برای عزت ایران اسلامی مشخص کردند.

جناب آقای دکتر ایمانیه:
بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب نیاز است که مدیران جوان و پاکدست حاکم شوند، حال آنکه این افراد پشت خط کهنه مدیرانی که دهه هاست صندلی مدیریت‌ها به ویژه مدیریت‌های میانی را اشغال کرده اند، مانده اند. سوال اساسی این است که دهه شصتی‌ها که اکنون به سن پختگی و کمال یعنی ۴۰ سالگی نیز رسیده اند چه زمانی می‌توانند در چرخه مدیریتی کشور وارد شوند و عجیب است که به این قشر اعتماد نمی‌شود، امید است این بت شکسته شود، زیرا مدیریت کشور فرسوده، پیر، محافظه کار و سنتی است،
اما باید شاداب، جوان و انقلابی گردد و بزرگترین چالش نیز اکنون ناکارآمدی است که در حوزه‌های مختلف شاهد آن هستیم، ولی راهکار آن اعتماد به جوانان است و چه بهتر که این پوست اندازی مدیریتی آغاز شود.

**منصور رنجبر

Leave a Reply

Your email address will not be published.