جزئیات واگذاری اقساطی خودروی ایرانی به جانبازان و فرزندان شهدا

سخنگوی کمیسیون تلفیق از موافقت این کمیسیون با واگذاری اقساطی خودروی ملی به جانبازان و فرزندان شهدا خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در تشریح مصوبات نمایندگان ملت در کمیسیون رسیدگی کننده به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: با تصویب نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق، وزارت صمت مکلف شد تا در سال آینده از طریق دو خودروساز داخلی(ایران خودرو و سایپا)، نسبت به فروش خودرو به جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی، جانبازان ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد و فرزندان شهدا با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام کند.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اعضای کمیسیون تلفیق در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، در موافقت با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی، وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کردند، تا از طریق شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا از محل تولید محصولات ملی، نسبت به فروش خودرو به جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای محدودیت های جسمی و حرکتی و جانبازان ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد و فرزندان شهدا با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط ۵ ساله و کارمزد ۴ درصد اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس در تشریح مصوبات این کمیسیون خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق مجلس ایران‌خودرو و سایپا را مکلف کرد  به چند گروه از جانبازان و همچنین فرزندان شهدا خودروی ملی به صورت اقساطی واگذار کند.

این در حالی است که به موجب قانون، دولت موظف است هر ده سال یک بار به جانبازان بالای ۷۰ درصد یک خودرو واگذار کند. اما متاسفانه به دلیل شرایط خاص ناشی از تحریم، در ده سال گذشته این موضوع در دستور کار دولت های یازدهم و دوازدهم قرار نگرفته بود.

نمایندگان ایثارگر ملت در مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ با صحه گذاشتن بر این موضوع، دولت را مکلف کردند به جانبازان دارای محدودیت های جسمی و حرکتی خودروی ملی واگذار شود. اما با توجه به پایان رسیدن عمر دولت دوازدهم، این قانون عملیاتی نشد و به عنوان یکی از تبصره های لایحه بودجه در سال ۱۴۰۱ تکرار شده است.

گفتنی است با توجه به ترکیب مجلس که عمده نمایندگان ملت از جامعه ایثارگری هستند،  تصویب نهایی این قانون در صحن مجلس نیز تقریبا” قطعی می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.