بودجه 15 میلیاردی آباده چه خواهد شد؟

رد‌‌یفِ جد‌‌ید‌‌ِ بود‌‌جه ای برای نمایند‌‌گان مجلس شورای اسلامی؛ سهم نمایند‌‌ه آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان 15 میلیارد تومان می باشد.

به گزارش ایران ریپورتس، جعفر قادری، نمایند‌‌ه مرد‌‌م شیراز و زرقان د‌‌ر مجلس شورای اسلامی در 28 تیرماه سال جاری در مصاحبه با روزنامه خبرجنوب جزئیات بود‌‌جه ۱۴۰۰ استان فارس را اعلام و گفته بود: “رد‌‌یفِ جد‌‌ید‌‌ی برای نمایند‌‌گان به منظور هزینه کرد‌‌ د‌‌ر پروژه های عمرانی د‌‌ر حوزه انتخابی خود‌‌ د‌‌ر نظر گرفته شد‌‌ه که سهم  18 نمایند‌‌ه مرد‌‌م فارس د‌‌ر مجلس از این رد‌‌یف بود‌‌جه ای، مجموعاً دو هزار و هفتصد میلیارد‌‌ ریال می باشد.

به گفته این نماینده مجلس، هرکدام از نمایندگان فارس هر نمایند‌‌ه مجلس می ‌تواند‌‌ مستقلاً  یکصدوپنجاه میلیارد‌‌ ریال برای حوزه انتخابیه خود‌‌ د‌‌ر پروژه‌ های عمرانی هزینه کند‌‌ که برای تحقق این مهم باید‌‌ پیشنهاد‌‌ات خود‌‌ را به سازمان برنامه و بود‌‌جه برای تخصیص اعتبار یاد‌‌ شد‌‌ه ارائه د‌‌هد.

اکنون که دولت و مجلس در توافقی کاربردی، اختیارِ اولویت بندی پروژه های عمرانی را تا سقف 15 میلیارد تومان به نماینده محترم مجلس واگذار نموده، ضرورت شفاف سازی از جانب مسئولین و انجام نظارت رسانه ای از سوی فعالان رسانه و مردم را در این خصوص دوچندان نموده است.

دانستن، حقِ شهروندان است و پاسخ به سؤالاتِ افکار عمومی در راستای ایجاد شفافیت، امری ضروری و انکارناپدیر میباشد. لذا مطالبه جدی مردم از نماینده شهرستان آباده این است که در این رابطه شفاف سازی نموده و مردم را از جزئیات این موضوع، مطلع نمایند.

آیا نماینده محترم آباده در مجلس شورای اسلامی با همفکری و مشورت مدیران دستگاههای اجرایی، کمیته برنامه ریزی شهرستان و کارشناسان، پروژه های عمرانی را مشخص و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، ‏اعلام نموده است؟

دستگاه های اجرایی و شورای برنامه ریزی شهرستان  رقم ۱۵۰ میلیارد ریال را برای چه پروژه هایی هدف گزاری نموده اند و چه پروژه هایِ اولویت داری را به طور مشخص به نماینده محترم شهرستان و از این طریق به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، پیشنهاد داده اند؟

مبنای کمیته برنامه ریزی شهرستان در اولویت بندی مناطق، چه شاخص هایی بوده است؟

با مشاهده هزینه کردِ برخی اعتباراتِ عمرانی در ادوار گذشته، متوجه می‌شویم که با  نبودِ نظارتِ کافی، تعدادی از پروژه‌های عمرانی شهرستان، سرنوشتِ تلخی پیدا کرده‌اند، آیا تدابیرِ نظارتی برای نحوه هزینه کردِ این قبیل اعتباراتِ عمرانی، اتخاذ گردیده است؟

منتظر پاسخگویی و شفاف‌سازی از سوی دکتر رحیم زارع، نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی هستیم.

** محمد صادقی؛ فعال رسانه‌ای و تحلیلگر مسائل

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.