بررسي مشكلات تامين برق پايدار شهرك هاي صنعتي فارس

در جلسه ای که با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز برگزار شد در خصوص تامین زیرساخت های برق مورد نیاز واحدهای صنعتی بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد .

به گزارش ایران ریپورتس، در این جلسه که با حضور همايون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ،جعفرقادری نماینده مردم شیراز وزرقان در مجلس،رضایی معاون عمرانی استانداری فارس ،احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس ونيز مدیران برق فارس برگزار شد در خصوص مشکلات تامین برق شهرک های صنعتی بحث و تبادل نظر شد .
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در این جلسه با بیان اینکه تاکنون با هم افزایی و تعامل موجود در استان ، مشکل تامين برق شهرک های صنعتی و واحد هاي متقاضي برق برطرف شده است گفت: براي تكميل برق رساني به برخي از شهرکهای صنعتی فارس نظیر شهرک های سروستان ۲ ،فراشبند و مرودشت هنوز نیازمند توجه جدی وزارت نيرو هستيم.
فتوحي تامين برق پايدار شهرك صنعتي سروستان 2را مهمترين ضرورت برق رساني در شهرك هاي صنعتي استان اعلام و تصريح كرد: با توجه به در آستانه تکمیل بودن شهرک صنعتی بزرگ شیراز و اینکه شهرک سروستان 2 به عنوان سرریز سرمایه گذاری شیراز پیش بینی شده است یکی از مهمترین مشکلات این شهرک صنعتی تامین پايداربرق مورد نیاز واحدهای صنعتی است که در این زمینه نیاز است وزارت نیرو درخصوص ایجاد پست برق این شهرک صنعتی اقدامات لازم را انجام دهد.
وي همچنين از معاون وزير نيرو و مديران صنعت برق فارس نيز خواست حمايت لازم جهت نيرو رساني به واحد هاي صنعتي كه در آستانه بهره برداري هستند و نياز به برق دارند را از طريق استفاده حداكثري از ظرفيت خطوط انتقال انجام دهند.
نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر رفع مشکل برق پایدار شهرك هاي صنعتي استان بويژه دار شهرک صنعتی سروستان ۲ تأکید کرد و گفت :با توجه به اینکه این شهرك صنعتی به علت نزدیکی به شیرازو تكميل بودن شهرك صنعتي شيراز اولويت نخست جذب سرمايه گذار در مركز استان فارس مطرح است گفت: نیاز است وزارت نیرو نسبت تامین برق پایدار برای شهر واحدهای مستقر در این شهرک صنعتی اقدام کند.
جعفر قادری با بیان اینکه بخش صنعت در شرایط موجود با مشکلات فراوانی رو برواست گفت :به رغم وجود مشکلات در سایر بخش‌ها نباید مشکل تامین برق نیز به این مشکلات افزوده شود و وزارت نیرو نیز باید برق مورد نیاز واحدهای صنعتی را تامین کند.
وي افزود: در زمینه تامين اعتبارات چنانچه نیاز باشد آماده ایم با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز به منظور تامین مالی این پروژه ها مکاتبه و مذاکره کنیم.
همايون حائري معاون وزيرنيرو در امور برق و انرژي نيز در اين جلسه براي احداث پست برق شهرك صنعتي سروستان 2با هدف تامين برق پايدار اين شهرك صنعتي قول مساعد داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.