ایمن سازی در مقابل سیلاب اولویت اول ما به شمار می رود

شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه ایمن سازی در مقابل سیلاب اولویت اول ما به شمار می رود، اظهار کرد: برای مدیریت سیلاب در منطقه از مشاور ذی صلاح بهره بردیم که در این راستا با مطالعات صورت گرفته نیاز به اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت ضروری و الزام آور بود.

مهندس طهماسبی با اشاره به اینکه مدیریت سیلاب در خارج از محدوده شهرها به عهده دیگر دستگاه ها است و مدیریت سیلاب در حریم شهرها به عهده شهرداری است، گفت: در حوزه آبگیر دروازه قرآن افزایش ظرفیت حوزه آرامش و آبگیر با کف برداری ۳۶ هزار متر مکعب و دیوار گذاری از ۱۴ هزار متر مکعب به ۵۰ هزار متر مکعب افزایش یافت و در همین راستا بالاتر از دروازه قرآن بند پاراسنگی را ایجاد نمودیم تا از سرعت اولیه حرکت آب به سمت شیراز گرفته شود.
وی با اشاره به انجام اقدامات کوتاه مدت در حوزه آبگیر شهرک سعدی نیز افزود: با اجرای دستک کانال سعدی، دیپلمات رپ در رودخانه سعدی و رفع ایرادات سنتی کانال سعدی تاکنون علی رغم بارش شاهد هیچ نوع آبگرفتگی در این شهرک نبوده ایم.
شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه ۱۵ کیلومتر لوله گذاری سطح منطقه در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: تا امروز حدود ۱۱ و نیم کیلومتر آن لوله گذاری شده است.
طهماسبی در ادامه با اشاره به آمار به مرکز ۱۳۷ شهرداری شیراز، گفت: در آبان ماه سال گذشته ۱۰۷ تماس در خصوص آبگرفتگی در سطح منطقه به مرکز ۱۳۷ ارسال شده بود اما این آمار با توجه به اقدامات انجام شده به ۵ مورد کاهش یافت.
وی با بیان اینکه ایمن سازی در مقابل سیلاب تا حدود زیادی انجام شده است، افزود: اجرای خط دوم لوله گذاری از دروازه قرآن تا رودخانه خشک به طول دو کیلومتر تا پایان سال به اتمام می رسد و با این اقدام هیچ گونه مشکلی در حوزه آبگیر دروازه قرآن نخواهیم داشت.
طهماسبی با اشاره به اقدامات دیگر دستگاه ها در بالا دست نیز گفت: اجرای ۶ بند خاکی در بالا دست دروازه قرآن توسط اداره منابع طبیعی در حال اجرا است که با این اقدام مشکل به طور کامل رفع خواهد گشت.
شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه باید به پروژه های انسان محور بیش از پیش توجه شود زیرا موجب ارتقای زندگی شهروندان می شود، اظهار کرد: زمانی می توانیم موجب ارتقای زندگی شهروندان شویم که شرایط حضور آنان در فضاهای شهری فراهم نماییم که بر همین اساس عملیات اجرایی فاز یک محور حافظ حد فاصل خیابان نفت تا چهار راه حافظیه آغاز شده است.
طهماسبی با اشاره به اینکه این پروژه می تواند توسعه خوبی در بافت پیرامونی داشته باشد و در جذب گردشگر  و بازآفرینی فضای شهری نقش مهمی داشته باشد، گفت: با اقداماتی که در این محور انجام خواهد شد، می تواند به محوری جهت تعاملات شهری باشد.
وی با بیان اینکه محور حافظ از دروازه قرآن آغاز می شود و به بازار وکیل ورود پیدا می کند، افزود: در واقع محور حافظ به نوعی دروازه قرآن را به شاهچراغ متصل می کند.
شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه عملیات اجرایی باز طراحی محدوده اطراف آرامگاه سعدی آغاز شده است، اظهار کرد: طی سال های گذشته تملکات آن توسط شهرداری منطقه انجام شده بود و چهره نا متناجنسی را ایجاد کرده بود اما در حال حاضر این پروژه فعال شده است.
طهماسبی با بیان اینکه ۲۳۰ هزار کف سازی در دستور کار قرار دارد، گفت: احداث فضای سبز، مسیر پیاده راه و مسیر دوچرخه سواری از جمله اقداماتی است که در این پروژه اجرا می گردد.
وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه شاهد توسعه بافت شهرک سعدی خواهیم بود، افزود: با انجام این پروژه فضایی سرزنده در اطراف شهرک سعدی پدید خواهد آمد.
شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه اجرای فاز دوم محور حافظ از علی بن حمزه تا دروازه اصفهان طی دو هفته آینده کلنگ زنی می شود، اظهار کرد: تا پایان سال این پروژه تکمیل و در سیکل خدمات رسانی قرار خواهد گرفت.
طهماسبی با اشاره به اینکه در سال گذشته قریب به ۱۵ هزار متر مربع کف سازی در اطراف حرم علی بن حمزه داشتیم، گفت: با تکمیل این پروژه ها شاهد تغییرات خوبی در چهره ظاهری این قسمت از شهر خواهیم بود.
وی با بیان اینکه پروژه باباکوهی جزو پروژه های شاخص شهرداری شیراز است، افزود: این پروژه حد فاصل بولوار آزادی، میدان اطلسی تا بولوار جمهوری در فاز اول با رویکرد باغ ایرانی در دستور کار قرار دارد و کمتر از یکماه دیگر کلنگ زنی می شود.
شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه ده پارک در منطقه احداث می شود، گفت: بر اساس قولی که به شهروندان منطقه دادیم تاکنون سه پارک احداث شده است و مابقی پارک ها مراحل مطالعاتی آن به اتمام رسیده است و در دستور اجرا قرار می گیرند. در سال گذشته احداث مسیر دوچرخه‌سواری حدفاصل شهرک جوادیه تا زیباشهر به طول ۱۸ کیلومتر با همکاری شهرداری منطقه شش را به سرانجام رساندیم
وی با بیان اینکه در راستای توسعه پروژه های انسان محور قسمتی از پروژه ها اختصاص به احداث مسیرهای دوچرخه سواری شده است، افزود: در سال گذشته احداث مسیر دوچرخه سواری حدفاصل شهرک جوادیه تا زیباشهر به طول ۱۸ کیلومتر با همکاری شهرداری منطقه شش را به سرانجام رساندیم.
طهماسبی با بیان اینکه پروژه احداث مسیر دوچرخه سواری بولوار مولوی نیز در مراحل پایان قرار دارد، گفت: این پروژه در مراحل نصب علائم قرار دارد و به زودی به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به پیست نور به طول سه کیلومتر گفت: در این مسیر پیاده راه و مسیر دوچرخه دیده شده است که در حال حاضر دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و تلاش داریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.
شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه بیش از دو میلیارد تومان هزینه تأمین روشنایی کوه نور گردید، اظهار کرد: این پروژه مورد توجه شهروندان قرار داشت و ما نیز آن را اجرا نمودیم زیرا یکی از اولویت های ما در اجرای پروژه ها رضایت شهروندان است.
طهماسبی با بیان اینکه برخی از قسمت های منطقه سه شیراز جزو مناطق کمتر برخودار به شمار می رود، گفت: برخی از کوچه های سعدی امکان تردد با سختی همراه بود که کف سازی کلیه کوچه های شهرک در دستور کار قرار دارد.
طهماسبی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون متر مربع از آسفالت معابر از کیفیت لازم برخودار نیست، گفت: به جهت اینکه دستگاه های خدمات رسان دیگر نیاز به احداث تاسیسات در بیش از ۶۰ درصد معابر هستند لذا به ناچار باید برای ۴۰۰ هزار متر مربع دیگر معابر آسفالت در نظر بگیریم.
وی افزود: بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع تاکنون آسفالت در منطقه فرش شده است.
وی با اشاره به اصلاح هندسی معابر در سطح منطقه گفت: بسیاری از نقاط حادثه خیز در سطح منطقه شناسایی و اصلاح هندسی در آن انجام شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.