اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌های انتخابات مجلس به استانداری‌ها و داوطلبان| ۲۶ نماینده فعلی مجلس تایید صلاحیت نشدند

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره ارسال نتایج بررسی صلاحیت‌ها گفت: نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی ستاد انتخابات کشور به استانداری ‌ها اعلام شد. وی افزود: هم اکنون نتایج به داوطلبانی که تائید صلاحیت شده اند پیامک شده و در مرحله بعد نیز عدم احرازها و ردصلاحیت‌ها اعلام خواهد شد.

به گزارش ایران ریپورتس، سخنگوی ستاد انتخابات کشورگفت: نتایج بررسی صلاحیت‌های انتخابات مجلس به استانداری‌ها اعلام و برای تایید شدگان هم پیامک شده است.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره ارسال نتایج بررسی صلاحیت‌ها گفت: نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی ستاد انتخابات کشور به استانداری ‌ها اعلام شد.

وی افزود: هم اکنون نتایج به داوطلبانی که تائید صلاحیت شده اند پیامک شده و در مرحله بعد نیز عدم احرازها و ردصلاحیت‌ها اعلام خواهد شد.

اسلامی گفت: کسانی که اعتراض دارند از ۱۷ تا ۱۹ دی فرصت دارند به صورت مجازی اعتراض خود را ثبت کنند و شورای نگهبان تا ۱۹ بهمن فرصت رسیدگی به اعتراضات را دارد.

۲۶ نماینده فعلی مجلس تایید صلاحیت نشدند 

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با حضور در برنامه صف اول تلویزیون طی سخنانی گفت: بر اساس قانون فرصت ۵۰ روزه هیئت‌های نظارت استان‌ها به پایان رسیده و نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور ارسال شد و بر اساس قانون وزارت کشور دو روز فرصت دارد که نتایج را از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان ابلاغ کند. 

وی افزود: در این دوره بیش از ۲۱ هزار پرونده از واجدین شرایط در هیات‌های نظارت استانی مورد بررسی قرار گرفت که بیش از ۵۲ درصد واجدین شرایط تایید صلاحیت شدند.

طحان نظیف خاطرنشان کرد: بر همین اساس بیش از ۱۱ هزار نفر تایید صلاحیت شدند که این رقم نسبت به دوره قبل (تعداد افرادی که در هیات‌های نظارت استانی تایید صلاحیت شدند) دو برابر است.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین اعلام کرد که ۳۸ درصد از متقاضیان با عدم تایید روبرو شدند و تنها کمتر از ۲ هزار نفر صلاحیت‌شان احراز نشد که کمتر از ۱۰ درصد داوطلبان است.

طحان‌نظیف ادامه داد: بنابراین به ازای هر کرسی مجلس ۳۸ نفر تایید صلاحیت شدند که در حوزه‌های انتخایه به رقابت خواهند پرداخت.

وی همچنین یادآور شد: از ۲۷۵ نماینده فعلی مجلس که در انتخابات پیش رو ثبت نام کردند تنها ۲۶ نفر آن‌ها تایید صلاحیت نشدند؛ که این تعداد به نسبت دوره گذشته کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: در دوره قبل در این مرحله یعنی بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های نظارت استانی ۹۰ نفر رد صلاحیت شده بودند که البته پس از مرحله بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان این تعداد به ۷۵ نفر کاهش پیدا کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.