استقرار ۱۱۰ سفیر نماز جمعه در ادارات فارس

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز، از استقرار ۱۱۰ سفیر نماز جمعه در سطح دستگاه های اجرایی فارس خبر داد.

فخار زاده در خطبه های پیش از نماز جمعه امروز شیراز بیان کرد: شاید قبل از انقلاب اسلامی به صورت پراکنده در بعضی از مکان‌ها و شهرستانها نماز جمعه‌هایی را داشتیم اما یک نماز جمعه پر شور و جذاب و یک نماز جمعه انقلابی که در راستای تثبیت نظام اسلامی نقش آفرینی کرد همین نماز جمعه‌ای بود که در پنجم مردادماه ۵۸ به امامت حضرت آیت‌الله طالقانی برگزار شد.

او ادامه داد: این یک نهاد بسیار ارزشمندی است که پایه گذاری آن را حضرت امام در پنجم مرداد ماه برای اولین بار در پایتخت ایران اسلامی و به تبع آن در همه میهن اسلامی احیاء  شد که به عنوان یک پشتوانه بزرگ نظامی اسلامی نقش آفرینی کرد.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز خاطرنشان کرد: پنجم مرداد ماه آغاز یک حرکت گسترده و وقوع یک پدیده بی نظیری است که در روند انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرد.

فخارزاده خاطرنشان کرد: امروز نماز جمعه ما به عنوان یک نماز جمعه در تثبیت نظام اسلامی است و یک نماز جمعه است که در روند رو به رشد انقلاب اسلامی این جزئی از افتخاراتی است که امام راحل ما پایه گذاری این نماز جمعه را در میهن اسلامی ساماندهی کردند.

او اضافه کرد: اگر بیانات مقام معظم رهبری در همین هفته در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور را رصد کنیم، مشاهده خواهیم کرد که حضرت آقا بیانات ارزشمندی را ایراد فرمودند در باب نماز جمعه آقا فرمودند که نماز جمعه به خاطر خصوصیتی که دارد یک فریضه استثنایی است،حتی از حج هم استثنائی تر است چون حج سالی یکبار برگزار می‌شود اما نماز جمعه به صورت هفتگی است و استمرار آن یک استثنا و خصوصیت ارزشمندی را رقم زده است.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز عنوان کرد: یک خصوصیت بسیار ارزشمندی که حضرت آقا در بیانات خود مطرح کردند آمیختگی معنویت و سیاست است که یک روال بسیار جالبی است در نماز جمعه که خطبه اول امام جمعه همه را دعوت به تقوا می‌کند و در خطبه دوم مسائل سیاسی را بیان می‌کند.

فخارزاده ادامه داد: امروز نماز جمعه های ما در کشور مورد رصد دشمن است هرچند حضورش شما باشکوه تر باشد هرچند شما باشکوه تر باشد قدرت ارزیابی و محاسبه دشمن را دچار اشتباه خواهد کرد، بنابراین این نقشی که حضرت آقا به مکرر در راستای برگزاری نمازجمعه رسالت ما را در بحث برگزاری نماز جمعه بیشتر خواهد کرد کارکردها و برنامه ریزی‌های ستاد نماز جمعه را در حیطه حوزه کار برگزاری نماز جمعه را بامشکل مواجه خواهد کرد و می‌طلبد که ما با برنامه‌های جذاب تر با طرح‌های جامع تر بتوانیم این حضور مردمی را یک مقداری پررنگ تر کنیم.

او اضافه کرد: احساس می‌کنیم که یک روند رو به رشدی را در طی چهار سال گذشته و از بدو ورود آیت‌الله دژکام به عنوان نماینده رهبری در استان فازس و امام جمعه شیراز کار جدیدی را شروع کردیم که بتوانیم این اجتماع مردم را به تصویر بکشیم.خب طبیعتاً این حضور ارزشمند شما دوستداران اهل بیت در نماز جمعه می‌تواند بر محتوای کار بیافزاید.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز گفت: ما در حوزه کاری ستاد نماز جمعه سیاست‌هایی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به استناد این سیاست‌ها بتوانیم یک طرح‌های جدیدی را در حوزه کاری ستاد و در بعد اجتماعی نماز جمعه به تصویر بکشیم در مراحل اجرایی ما در طی چهار سال گذشته سه محور را برای حوزه کاری ستاد مشخص کردیم اولین سیاستی که برنامه‌ریزی کردیم.

فخارزاده افزود: ما در حوزه کاری ستاد نماز جمعه بر این مبنا است که ما یک تشکیلات غیر دولتی هستیم و هیچ ردیف بودجه‌ای در سیستم اداری ستاد نماز جمعه از ناحیه دولت بر ما مترتب نیست، سیاستی در حوزه کاری دولت بر مبنای کمک به ستادهای نماز جمعه وجود ندارد که این بخشی هم که مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه کشور مطرح کردند بر همین مبنا بود که ورود به کار اقتصادی نداشته باشید.

او با بیان اینکه تشکیلات نماز جمعه یک تشکیلات مردمی است و حوزه کاری نماز جمعه حوزه مردمی است و اگر ابعاد هزینه‌ای در ستاد نماز جمعه وجود دارد با همین کمک‌های مردمی قابل رفع خواهد بود، گفت: این مهم تاکیدی است که حضرت آقا کردند امروز همه برنامه‌هایی که در سطح نماز جمعه انجام می‌شود بدون هزینه دولتی شما مردم عزیز و خیرین عزیز و نیکوکاران ارزشمند در حال ساری و جاری است.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز اضافه کرد: امروز با ۴۲۰ نیرو در این ساختاربندی یک تشکیلات منسجم را ساماندهی کرده‌ایم.دومین کاری که ساماندهی کرده‌ایم معاونت‌های مختلف را در این ساختار ساماندهی کردیم تا یک نماز جمعه سالم و با شکوه را بتوانیم برگزار کنیم.

فخارزاده، مردم محوری را از سیاست‌هایی عنوان کرد که در ستاد نماز جمعه شیراز برنامه ریزی شده و ساماندهی حضور میدانی امام جمعه در بین مردم را از جمله اقدامات عملی این سیاست برشمرد.

او گفت: در سیل شیراز نقشی که امام جمعه شیراز ایفا کردند در حوزه رسیدگی به وضعیت مردم و فراتر از شیراز در سطح شهرستان‌های استان فارس و بعضاً خارج از استان فارس ما در زلزله سی سخت قریب به ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی شما را به آن منطقه اختصاص دادیم. در حوزه بازسازی با حضور امام جمعه شیراز در منطقه سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد ورود پیدا کردیم.

فخارزاده برگزاری اردوهای جهادی، توزیع بسته‌های معیشتی، ورود به حوزه درمان، تدوین برنامه پنج ساله ستاد، راه‌اندازی مجمع خیرین، برگزاری ۱۰ رزمایش و … را از اقدامات شاخص ستاد متبوع عنوان کرد.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.