استقرار شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های صنعتی شتاب می‌گیرد

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: امسال حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فعالیت‌های آن‌ها در شهرک‌های صنعتی بعنوان محور اصلی برنامه‌های حمایتی این شرکت قرارگرفته است.

 به گزارش ایران ریپورتس، سیدمصطفی هاشمی در نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان در محل نمایشگاه‌های بین المللی فارس گفت: در راستای تحقق شعار سال و با هدف گسترش اقتصاد دانش بنیان، برنامه‌هایی در ۱۰ محور از ابتدای امسال تدوین و در حال انجام است.

او گفت: یکی از مهمترین برنامه‌ها استقرار مجموعه‌های دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که در این زمینه این مجموعه‌ها بدون مزایده زمین دریافت می‌کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: بخشی از اراضی شهرک صنعتی بزرگ شیراز و سایر شهرک‌های صنعتی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان درنظر گرفته شده است که ۳۳ شرکت دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان مستقر شده اند و این روند امسال و با اعمال سیاست‌های حمایتی شتاب می‌گیرد.

هاشمی کمک به دانش بنیان شدن واحد صنعتی مستعد را از دیگر برنامه‌های امسال بیان کرد و گفت: در این زمینه ۶۲ واحد صنعتی در مرحله نخست شناسایی شده اند که با بهره گیری از توان علمی و تخصصی مشاوران مستقر در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، برگزاری دوره‌های آموزشی و اختصاص یارانه حمایتی برای انجام خدمات مشاوره‌ای به واحد‌ها برای دانش بنیان شدن، در تلاشیم این مهم با سرعت بالایی محقق شود.

او به ظرفیت شهرک فناوری صنایع شیمیایی فارس در جوار شهرک صنعتی بزرگ شیراز اشاره و گفت: در این مجموعه نیز‌های خوبی برای استقرار مجموعه‌های دانش بنیان و بخش‌های طرح و توسعه و آزمایشگاهی فراهم شده است که تاکنون ۱۲ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان منعقد و ۳ واحد نیز در مرحله ساخت و ساز قراردارند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه یکی از ظرفیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در توسعه فناوری دانش بنیان را قابلیت‌های موجود در فن بازار منطقه‌ای استان بیان کرد و گفت: در فن بازار ضمن احصای نیاز‌های فناورانه واحد‌ها بستر مناسبی برای اتصال شرکت‌های دانش بنیان به واحد‌های نیازمند فناوری فراهم می‌شود تا سبب تقویت ارتباط شرکت‌های دانش بنیان با صنایع شوند که در این زمینه سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال قرارداد تبادل فناوری منعقد شده است.

او در ادامه با اشاره به برپایی غرفه شرکت شهرک‌های صنعتی در این نمایشگاه گفت: در این غرفه ظرفیت‌های موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در بخش زیرساختی و کمک‌های حمایتی ویژه دانش بنیان‌ها تشریح و فن بازار منطقه‌ای فارس و نیز تعدادی از مجموعه‌های دانش بنیان نیز به ارائه توانمندی‌ها پرداخته اند.

هاشمی از برپایی سه نشست تخصصی در غرفه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این نمایشگاه در بخش‌های ارائه نیاز‌های فناوری در حوزه‌های نفت، گاز پتروشیمی، صنایع معدنی و پزشکی خبر داد و گفت: در این جلسات مدیرانی از وزارت نفت، هلدینگ معدنی صدر تامین و علوم پزشکی در خصوص نیاز‌های فناورانه خود مطالبی ارائه می‌دهند و سپس شرکت‌های دانش بنیان که قادر به تامین این نیاز‌ها هستند آمادگی خود را اعلام می‌کنند.

نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان که در محل نمایشگاه‌های بین المللی فارس برپا شده، تا روز سوم خرداد برپاست و بازدید از آن از ساعت ۱۷ تا ۲۲، امکان پذیر است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.