استاندار فارس: ساماندهی اطراف حرم شاهچراغ با تخریب فرق دارد

استاندار فارس با بی اساس خواندن شایعات اخیر در خصوص تخریب بافت تاریخی گفت: هیچ تصمیمی مبنی بر افزودن فضا به حرم نداریم و فقط ساماندهی اطراف حرم شاهچراغ(ع) در دستور کار است.

استاندار فارس: بنای ما بر تخریب بناهای تاریخی نیست /ساماندهی اطراف حرم شاهچراغ با تخریب فرق دارد

 به گزارش ایران ریپورتس، محمدهادی ایمانیه در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز نمازجمعه شیراز، مسائل مطرح شده پیرامون تخریب خانه‌های تاریخی اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) را شایعه خواند و گفت: بنای ما ساماندهی محدوده ۵۷ هکتاری اطراف حرم مطهر است و این ساماندهی به معنای تخریب نیست.

استاندار فارس با بیان اینکه این شایعات توسط برخی افراد مطرح می‌شود که در دام برخی کشورها گرفتارند افزود: کشورهایی که خود بناهای تاریخی اسلام را تخریب کردند حالا ما را متهم می‌کنند که بنا داریم اطراف حرم مطهر شاهچراغ را تخریب کنیم.

ایمانیه ادامه داد: بنای ما این است که اطراف حرم مطهر از وضعیت امروز که مورد گلایه بسیاری از ساکنین این محدوده نیز هست خارج شود و معابر و ظواهر بسیاری از فضاهای فرهنگی، مساجد و زائرسراهای آن سامان یابد.

ایمانیه همچنین اظهار داشت: ما هیچ تصمیمی برای افزودن فضا به حرم‌های مطهر احمدی و محمدی نداریم و فقط یک قسمت کوچک در شرق حرم مطهر سید علاالدین حسین (ع) افزوده خواهد شد که در این فضا نیز ساختمانی وجود ندارد.

استاندار فارس تصریح‌کرد: بنابراین بنای استان و مدیریت استان این است که این ۵۷ هکتار به شکل آبرومندی ساماندهی شود و اطراف حرم نسبت به وضعیت امروز به مراتب شایسته تر شود.

پایان پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.