خرید ، نصب و راه اندازی تابلوهای حفاظت CBF در پست ۲۳۰ کیلوولت بوشهر یک

غلامرضا صفاری مجری طرح بهینه سازی شبکه برق منطقه ای فارس از اجرای عملیات خرید ،نصب و راه اندازی تابلوهای حفاظ CBF در پست ۲۳۰ کیلوولت بوشهر یک خبر داد و اظهار داشت : اجرای پروژه فوق به جهت افزایش قابلیت اطمینان شبکه با هدف پیشگیری ازخاموشی های گسترده ، اهمیت و حساسیت پست با توجه به خطوط نیروگاه اتمی امسال آغاز شده است.


به گزارش ایران ریپورتس، مهندس صفاری ، روند اجرایی این پروژه را با همکاری و تعامل مجری طرح بهینه سازی شبکه ، دفتر فنی انتقال و مشاور طرح دانست و افزود: اجرای این پروژه با برگزاری جلسات زیادی در سطح کارشناسی و مدیریتی و با بررسی و در نهایت تهیه اسناد و برگزاری مناقصه انجام شد و به مرحله اجرا در آمد .
مجری طرح بهینه سازی شبکه برق منطقه ای فارس خاطر نشان کرد : پس از مراحل طراحی و تایید نقشه های فنی ، خرید رله ها و ساخت تابلوها توسط شرکت پیمانکار شروع گردید و تا اواسط آبان ماه بطول انجامید ، جلسات متعددی جهت اجرا و سناریوی خاموشی برای باز کردن مدارات جریانی و دمونتاژ تابلوهای قدیم با همکاران دیسپاچینگ برگزار شد و عملیات کابل کشی ، وایرینگ و نصب تابلوهای جدید از ۱۵ آذر ماه آغاز و تاکنون در حال انجام می باشد .
به گفته مهندس صفاری ، این پروژه که به جد یکی از بزرگترین پروژه های مجری طرح بهینه سازی شبکه در بخش حفاظت طی سال های اخیر است شامل ۴ دستگاه تابلو حفاظت CBF در سمت ۲۳۰ و ۶۶ کیلوولت می باشد ، ۱۲ دستگاه رله زیمنس 7VK87 در سمت ۲۳۰کیلوولت و ۱۴ دستگاه نیز در سمت ۶۶ در روی تابلوها نصب و وایرینگ گردیده است که با توجه به تعداد رله ها: تست بلاک ها و رله های close , trip , lock out از نظر طراحی و جانمایی در این سایز از تابلو در نوع خود بی نظیر می باشد.
حامد جاویدی آزاد کارشناس حفاظت شبکه شرکت برق منطقه ای فارس نیز با بیان توضیحاتی اضافه کرد : نکته قابل توجه در طراحی این تابلوها که برای اولین بار در ایران مونتاژ شده قابلیت تست واقعی stage 2 رله CBF بدون خاموشی سایر بریکرها می باشد که مراحل آن بصورت عملی تست ومورد آزمایش قرارگرفته است.

جاویدی آزاد کارشناس حفاظت شبکه شرکت برق منطقه ای فارس ارزش ریالی این پروژه را ۱۷۵ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت : این پروژه تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید است که تا قبل از پایان سال و شروع پیک بار ۱۴۰۳ به مرحله بهره برداری برسد .

Leave a Reply

Your email address will not be published.