تخریب 47 قطعه باغ شهری و مستحدثات غیر مجاز در مرودشت

سرپرست اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تخریب 47 مورد باغ شهری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای رشمیجان بخش مرکزی شهرستان مرودشت خبر داد.


به گزارش ایران ریپورتس، اسماعیل مظفری، اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تعداد 47 مورد باغ شهری به مساحت تقریبی 85000 متر مربع در قالب تفکیک اراضی، قطعه بندی ، دیوارکشی، فنس کشی و مستحدثات غیر مجاز در روستای رشمیجان بخش مرکزی شهرستان مرودشت، قلع و قمع گردید.
وی، ضمن تشکر از همکاری و مساعدت دادستان شهرستان و با قدردانی از دستگاه‌هایی که در اجرای حکم تخریب، همکاری داشته اند، گفت: زمانی می شود از تخریب جلوگیری کرد که افکار عمومی ارزش خاک را درک نموده و حفظ زمین های کشاورزی را بر ویلاسازی ترجیح دهند، در غیر اینصورت مطابق قانون، هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز، مساوی با تخریب و قلع و قمع آن است.
مظفری با بیان اینکه مردم قبل از هرگونه ساخت و ساز وتغییر کاربری اراضی کشاورزی از اداره امور اراضی استعلام بگیرند، افزود: دخل و تصرف و کاربری غیراصولی اراضی کشاورزی موجب کاهش تولید محصولات، آسیب به نسل آینده و وابستگی به خارج از کشور خواهد شد.
ایشان ‌بیان کرد: مردم، هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سود جویی ‏برخی افراد و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است جلوگیری شود.‏

Leave a Reply

Your email address will not be published.