هلال ‌احمر یک نهاد مردمی است که همواره با دیده احترام به انسان‌ها می‌ نگرد

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان فراشبند گفت: هلال احمر همواره اگر به سوی مدد رسانی و کمک رسانی می‌رود با دیده احترام به انسان می نگرد؛ با این دید که فرد همه هستی خود را از دست داده که بر این اساس شعار هلال احمر شعار مهربانی است.

به گزارش ایران ریپورتس، محمد صادق داستانی سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان فراشبند تصریح کرد: هلال احمر همواره اگر به سوی مدد رسانی و کمک رسانی می‌رود با دیده احترام به انسان می نگرد؛ با این دید که فرد همه هستی خود را از دست داده که بر این اساس شعار هلال احمر شعار مهربانی است.

او می‌گوید: هر زمان سخن از مفاهیمی چون ايثار، فداکاری، جان گذشتگی و مهربانی به میان می آید بدون تردید نام جمعيت هلال احمر و راد مردان و شيرزنان آن به ذهن ها متبادر میگردد.

وی ادامه داد: هلال احمر یک نهاد مردمی است که اعضای آن داوطلبانه خدمات رسانی می‌کنند. چند نهاد در سطح دنیا داریم که شناخته شده هستند مثل هلال احمر، اورژانس و پلیس که در بین مردم محبوب و مقبول هستند.

به گفته داستانی، امروز  ۱۸ اردیبهشت، هفته هلال احمر و صلیب سرخ است و در جمهوری اسلامی ایران نیز امروز مصادف با روز هلال احمر و آغاز هفته هلال احمر نام گذاری شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: بیشتر پرچم هلال احمر را در هنگام بروز حوادث مشاهده می کنیم؛ چرا که در هنگام حوادث هلال احمر پیشتاز است اما هلال احمر همواره در خدمت مردم است نه هنگام بروز حوادث از قبیل حوادث طبیعی دلخراشی که حاصل قهر طبیعت است و نه تنها در کنار حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله، طوفان، ،خشکسالی و … بلکه در سفرهای نوروزی، هنگام مسافرت مردم سفرهای زیارتی مثل پیاده روی اربعین و پیاده روی زائران علی ابن موسی الرضا(ع)، هلال احمر حضور دارد.

وی می‌گوید: اهداف هلال احمر با آموزه و تعالیم اسلام انطباق دارد، نخستین هدف هلال احمر تسکین بخشیدن به آلام بشری در هنگام قهر طبیعت و حوادثی که به دست انسان ایجاد می شود مثل جنگ است؛ امروز در یمن استکبار، مردم مظلوم یمن را تحت فشار و آزار و اذیت قرار داده است، همچنین در حوادث و یا بیماری ها آرامش بخشیدن به انسان ها برپایه احترام و شخصیت انسان ها از اهداف هلال احمر است.

هلال احمر بدون منت، انسان را محترم می داند

داستانی سرپرست جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هلال احمر بدون اینکه منتی داشته باشد، انسان را محترم می داند ولو اینکه نیازمند باشد. انسان از نظر اسلام شخصیتی والا دارد تا جایی که خداوند می فرماید: “ما انسان ها را گرامی داشته ایم و بر بیشتر موجودات فضیلت دارد”.

او می‌گوید: هلال احمر همواره با دیده احترام به انسان می نگرد اگر به سوی مدد رسانی و کمک رسانی می رود با این دید که فرد همه هستی خود را از دست داده و به دیده احترام می نگرد که بر این اساس شعار هلال احمر شعار مهربانی است.

به گفته وی، گمان نکنید هلال احمر یک نهاد دولتی است بلکه یک نهاد مردمی است، هلال احمر از سازمان جوانان شامل یک میلیون جوان و سازمان داوطلبان با ۷۰۰ هزار داوطلب تشکیل شده است که هنگام بروز حوادث داوطلبان بدون هیچ چشم داشتی براساس تعالیم انسانی احسان می کنند.

هلال احمر حلقه واسطه میان مردم مومن و انسان نیازمند و محتاج است

محمد صادق داستانی در این خصوص تصریح کرد: هلال احمر حلقه واسطه میان مردم مومن و انسان نیازمند و محتاج است. امروز ملت قهرمان ایران دست احسان را به سوی مردم مظلوم یمن بلند کرده اند که براساس نقشه اسرائیل خبیث و شیطان بزرگ در یمن مسلمان  مومن و سردمداران تاریخ اسلام چنین ظلمی را روا می دارند.

وی در خاتمه کلام افزود: جمعیت هلال احمر با بهره گیری از آموزه های مکتب ناب اسلام و تحت لوای سیاست‌ های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی سازمانی و با شعار بشر دوستی در نهادینه کردن فرهنگ های اصیل ایرانی، اسلامی در گستره جهان همواره به نیکی درخشیده است و در سخت ترین شرایط و بحرانی ترین زمان در هنگام خشم و قهر طبیعت در کنار آسیب دیدگان بویژه هموطنان عزیز بوده است.

داستانی ادامه داد:  امید است با استعانت از پروردگار متعال در سايه عنايات و توجهات حضرت ولي عصر (عج) با همكاری و همدلی تمامی شما تلاشگران عرصه احسان، بشر دوستی و نیکوکاری شاهد توفيقات روزافزون شما در راستای انجام ماموریت ها باشیم و از درگاه خداوند منان سربلندی و سرافرازی شما بزرگواران را خواستارم.

خبرنگار: فاطمه شعبانی

Leave a Reply

Your email address will not be published.