میراث جهانی ساسانی فارس تا پایان ۱۴۰۳ ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: میراث جهانی منظر  باستان شناسی  ساسانی فارس طی سه مرحله تا پایان ۱۴۰۳ ساماندهی می‌شود.

به گزارش ایران ریپورتس، محمد ثابت‌اقلیدی روز پنجشنبه افزود: سه مرحله ساماندهی این میراث باستانی به ترتیب با خلوت سازی و آزادسازی نمادهای فرسوده که به چشم انداز این محور خدشه وارد کرده، آغاز می‌شود، در مرحله دوم کار ساماندهی فضاهای ادارای و اقامتی و در مرحله سوم طراحی مسیر دسترسی به آثار انجام می‌شود.

او ادامه داد: طی ماه‌های اخیر ساماندهی، بهسازی، مرمت و ایجاد مسیر دسترسی این دو مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

ثابت اقلیدی عنوان کرد: ساخت و بهسازی نمازخانه جدید، تعمیر تله کابین، و ساخت و ساماندهی سرویس بهداشتی در نزدیکی مجموعه تاریخی قلعه دختر فیروزآباد انجام شده و با تعمیر تله کابین این مجموعه، تردد مرمت‌کاران برای بهسازی و جابجایی مصالح نیز شتاب گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اظهار کرد: در این بهسازی این مجموعه‌ها نیز مطابقات آن با معماری اثر مورد توجه قرار گرفته است.

ثابت‌اقلیدی گفت: قلعه دختر فیروزآباد در یک پیچ خطرناک واقع شده که با محوطه سازی و ساخت پارکینگ امن، تلاش شده تا ایمنی لازم ایجاد و از طرفی از بار ترافیک جاده نیز کاسته شود.

او درباره نورپردازی قلعه دختر نیز گفت: یکی از بهترین نورپردازی‌های انجام شده در سطح مجموعه‌های تاریخی مربوط به قلعه این بنای باستانی فیروزآباد است که با کمک خیر میراث فرهنگی با استفاده از باکیفیت‌ترین تجهیزات انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اضافه کرد: کوه مقابل اثر تاریخی قلعه دختر نیز نورپردازی می‌شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.