فرماندار داراب جلسه را ترک/ شهردار داراب انتخاب نشد

در اولین جلسه شورای جدید شهر داراب که با حضور اصغر فرودی فرماندار ویژه این شهرستان برگزار شد؛ پس از انتخاب ابوالحسن سعادت به سمت رئیس؛ عیسی توکلی نائب رئیس؛ حسن خادمی منشی و امیدکاظمی سخنگو؛ برخی حاشیه ها بر سر انتخاب شهردار ، این جلسه را به حاشیه کشید و در نهایت شهردار انتخاب نشد.

به گزارش ایران ریپورتس به نقل از ایرنا، در اولین جلسه شورای شهر داراب روز پنجشنبه پس از ترک فرماندار ویژه تنش بر سر انتخاب شهردار و یا سرپرست شهرداری آغاز شد و اعضای این شورا اختلافات فراوان خود را بروز دادند و با تقسیم شورا به دو گروه ۳ و ۴ نفره بحث ها بالا گرفته به گونه ای که ۳ تن از اعضای شورا اقدام به ترک جلسه کردند که با وساطت خبرنگاران حاضر در جلسه افراد مجدد برگشتند.
در ادامه این جلسه ۳ تن اعضای مخالف ، بر رٱی خود مبنی‌ بر انتخاب سرپرست برای شهرداری پا فشاری کردند، اما گروه دیگر با تعیین تاریخ برای انتخاب شهردار موافقت کردند و در نهایت مقرر شد تا در جلسه دوشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۲ اعضا دور  هم جمع شوند و شهردار را انتخاب کنند.
روند پر تنش شورا در اولین جلسه خاطرات اختلاف نظر شوراهای سابق را در اذهان زنده کرد. اختلاف شهری و روستایی و اختلاف بین ۳ و ۴ نفره که در گذشته وجود داشت در حال حاضر نیز وجود دارد و در آینده هم همچنان وجود خواهد داشت.
رمضان بی ریا که یکی از با سابقه ترین اعضای شورای شهر داراب می باشد؛ ضمن اعتراض به وضعیت یارکشی های سیاسی که توسط برخی افراد خاص و با اهدافی مشخص انجام شده است گفت: مردم به این افراد اعتماد کرده تا سبب پیشرفت و توسعه شهر داراب شوند ولی برخی افراد از ابتدای شروع به کار این شورا؛ تصمیم های غیرکارشناسی و غیرتخصصی گرفته و می خواهند شهر کهن داراب را بجای انتخاب شهرداری باسابقه و متخصص به دست افرادی که حتی یک روز کار اجرایی نکرده اند بسپارند و این قطعا خیانت به مردم داراب است.

وی افزود: در سالهای گذشته کارهای زیرساختی و زیادی صورت گرفته و امروز نیز مشکلات زیادی در شهر داراب وجود دارد که شخصی کارآمد و آشنا به امور می تواند پیگیری کند ولی انتخاب برخی افراد خاص به نگرش سیاسی؛ مشکلات مردم را که حل نمی کند هیچ؛ تنش ها و چالش های زیادی را برای مردم ایجاد خواهد کرد.

بی ریا از دیگر ملاک های انتخاب شهردار شهر داراب را روابط اجتماعی، سیاسی و اداری بالا با مدیران شهرستان و استان و همچنین آگاه به قانون و مشکلات این شهر عنوان کرده و گفت: شهری با بیش از ۸۰ هزار شهروند فعال خواستار شهرداری کوشا و آگاه به امور است و ما نباید بدون شناخت از افراد و بررسی سوابق و قدرت مدیریت افراد پیشنهادی؛ شهرداری انتخاب کنیم که شرایط مدیریت جامع شهری را ندارد.

لازم به ذکر است در دوره قبل شورای اسلامی شهر داراب نیز دو دستگی سبب مشکلاتی برای شهرداری و شهر داراب شد که امیداست با مدیریت صحیح این نهاد تاثیرگذار شهر داراب به آرامش مدیریتی رسیده که این خواست بحق مردم داراب است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.