چهار واحد تولیدی فارس منتخب ملی معرفی شدند

چهار واحد تولیدی فعال در استان فارس در همایش ملی تجلیل از خانه‌های بهداشت کارگری برتر، کارفرمایان برگزیده حوزه مسوولیت پذیری اجتماعی و کارفرمایان سلامت محور در ایام شیوع ویروس کرونا که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، به عنوان منتخب ملی معرفی شدند.

به گزارش ایران ریپورتس به نقل از روابط‌ عمومی اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، در این آیین که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، از کارخانه گلسار فارس منتخب ملی کارفرمایان برگزیده حوزه مسوولیت پذیری اجتماعی به دلیل ارتقای سلامت نیروی کار، سالم سازی محیط کار و حفظ اشتغال موجود در شرایط کرونا تقدیر شد.
این واحد تولیدی با وجود کرونا و بروز مشکلات متعدد در حوزه اقتصادی در سال ۹۹ نه تنها تعدیل نیرو نداشته بلکه ۱۲۰ نیروی جدید نیز استخدام کرده و همچنین دستورالعمل‌های بهداشتی در این واحد تولیدی در سطح بسیار مناسبی رعایت شده است.
همچنین در بخش کارفرمایان سلامت محور نیز ۲ کارخانه لاستیک دنا و شرکت پشم شیشه استان فارس به عنوان منتخب ملی معرفی شدند.
در بخش خانه‌های بهداشت کارگری برتر نیز خانه کارگر ۲ واحد تولیدی این استان شامل شرکت لبنیاتی رامک و شرکت گلسار فارس به عنوان واحدهای برتر معرفی شدند.
عملکرد واحدهای تولیدی در ایام شیوع کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پیشگیری از ابتلای کارگران به کرونا و عدم اخراج نیرو از جمله شاخص‌های انتخاب واحدهای برتر در این همایش بوده است.
براساس مفاد قانون کار، واحدهای تولیدی و صنعتی با ۵۰ نفر نیروی کار و بیشتر مکلف به ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری با هدف ارتقای سطح سلامت کارگران از طریق انجام مراقبت‌های بهداشتی، همکاری در شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور و جلوگیری از بروز سوانح و حوادث محیط کار در کارگاه‌های خود هستند.
شاخص‌های اصلی ارزیابی و امتیازدهی به خانه‌های بهداشت کارگری برتر نیز شامل مواردی از جمله نصب تابلو و پوستر، مناسب بودن فضای فیزیکی، وضعیت دستگاه‌های مولد سرما و گرما، ثبت تعداد مراجعه‌ها، نظارت بر آب آشامیدنی، انجام معاینات دوره‌ای، انجام معاینات قبل از استخدام، تجهیزات فنی، وضعیت انطباق داروهای موجود با لیست دارویی و دستورالعمل شرایط نگهداری داروهاست که از سوی حوزه امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل درمان تامین اجتماعی بررسی و نفرات برتر استان معرفی می‌شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.