راه اندازی گلخانه آموزشی در زندان مرکزی شیراز

رضایی دانا گفت: با راه اندازی گلخانه آموزشی در زندان مرکزی شیراز خیار سبز و گوجه فرنگی در اولین کشت این گلخانه با مشارکت و آموزش همزمان زندانیان انجام شد.

 «روح الله رضایی دانا» از راه اندازی گلخانه آموزشی در زندان مرکزی شیراز خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: با همکاری مرکز آموزش حرفه آموزی و تحت نظارت مربی کشاورزی، سالن گلخانه آموزشی زندان مرکزی شیراز به مساحت یکصد متر مربع و راه اندازی شد و شامل  گلخانه آموزشی، سیستم گرمایشی، سرمایشی و سیستم رطوبت سنج به صورت تمام اتوماتیک لست.

مدیر زندان مرکزی شیراز افزود: کشت خیار سبز و گوجه فرنگی در اولین کشت این گلخانه با مشارکت و آموزش همزمان زندانیان انجام شد و در حال حاضر کشت خیار سبز در حال ثمردهی بوده و گوجه فرنگی نیز از 2 هفته آینده قابل برداشت خواهد بود.

وی اضافه کرد: با راه اندازی گلخانه و کاشت خیار سبز و گوجه فرنگی، 160 نفر از زندانیان و 30 نفر از کارکنان وظیفه در دوره آموزشی کشتکار گلخانه شرکت کردند و به صورت عملی با کاشت گلخانه ای و مراحل کاشت، داشت و برداشت آشنا شدند.

رضایی دانا اعلام کرد: به شرکت کنندگانی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون های کتبی و عملی شوند نیز گواهینامه مهارت اعطا خواهد شد و پس از پایان برداشت، مراحل کاشت جدید در گلخانه  و برگزاری دوره های حرفه آموزی در رشته های مربوطه نیز انجام خواهد شد. پایان پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.