خبر خوب؛ کشف اولین میدان نفتی در اشکنان

کشف اولین میدان نفتی در بخش اشکنان از توابع شهرستان لامرد اقتصاد استان فارس را دگرگون میکند

به گزارش ایران ریپورتس، بر اساس اعلام منابع آگاه تیم اکتشاف نفتی در بخش اشکنان خبر از کشف یک میدان نفتی در این بخش از جنوب فارس داده است.
این میدان نفتی که در کیلومتر 20مرکز بخش اشکنان و در کوههای مشرف به روستاهای شرقی اشکنان واقع شده است توسط شرکت های حفاری زیرمجموعه وزارت نفت کشف شده که از چندی قبل با درخواست دکتر سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر وارد منطقه شده اند.
با توجه به غنی بودن بخش اشکنان در معادن استراتژیک دولومیت(معدن منیزیوم جهت صنعت هواپیماسازی)، معادن غنی سیمان، گچ و سنگ های زینتی حالا با اکتشاف اولین میدان نفتی در این بخش می تواند معادلات اقتصادی را در استان فارس تغییر دهد.
با توجه به تلاش های صورت گرفته توسط وزارت نفت برای اکتشاف این میدان غنی نفتی در ماه های آینده خبرهای خوبی از این کشف بزرگ در شهرستان لامرد مخابره خواهد شد.
گفتنی است؛ جنوب استان فارس با توجه به نزدیک بودن به دریا و دسترسی به آبهای نیلگون خلیج فارس و واقع شدن در پس کرانه یکی از امن ترین مناطق برای سرمایه گذاری اقتصادی است
.
به گزارش ایران ریپورتس، بودجه و اعتبارات طرح‌های اکتشافات نفت و گاز هرساله حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای مطالعه و اجرای طرح‌های نفت و گاز درزمینهٔ حفر چاه در دریا و خشکی هزینه می‌شود.
بخش اشکنان در فاصله حدودا ۴۲۰ کیلومتری مرکز استان فارس قراز دارد که یکی از بخش های پنج گانه استان فارس است.

خبرنگار/محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.