آمار بی سابقه پذیرش ۶۷۹ بیمار جدید در فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام خبر پذیرش ۶۷۹ بیمار مبتلا به کروناویروس طی شبانه روز گذشته در بیمارستان های استان فارس، این میزان پذیرش را از آغاز شیوع کرونا تا کنون بی سابقه و نگران کننده دانست.

به گزارش ایران ریپورتس، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با بیان اینکه هم اکنون ۴۴۴ بیمار در بخش های ICU بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: این آمار بسیار نگران کننده و هشداری بی سابقه و بحرانی برای مجموعه سلامت و مردم است.

رییس دانشگاه با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی به عنوان حیاتی ترین اولویت در این بحران، از مردم خواست تا در قطع زنجیره های انتقال این بیماری مشارکت داشته و دیگران را به رعایت پروتکل های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی با دیگران دعوت کنند.

دکتر لطفی با اعلام هشدار نسبت به بالا بودن بی سابقه آمار ابتلا و بستری بیماران کرونا در کشور و استان، گفت: همه باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، از حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات پرهیز کنند.

تقدیر رییس دانشگاه از خدمات پزشکان در مقابله با کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن یکم شهریور، زادروز حکیم فرزانه «اِبن سینا» و روز پزشک در سیصد و هشتاد و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از تمامی تلاشگران عرصه سلامت به ویژه پزشکان مجموعه سلامت فارس در مقابله با کرونا تقدیر کرده و ابراز امیدواری کرد ثمره این تلاش و ایثارگری، روزهای عاری از کرونا در آینده نزدیک باشد.

او ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

همچنین بررسی آخرین یافته های علمی، درمانی و دارویی در خصوص درمان کووید ۱۹ از دیگر محورهای این نشست بود.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان و علت های جان باختن مبتلایان کووید۱۹ در فارس، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

سیصد و هشتاد و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، دوشنبه یکم شهریور، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.