آغاز رقابت‌های قرآنی مدارس سمپاد فارس

رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس از آغاز بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان استان در شیراز خبر داد.

 به گزارش ایران ریپورتس، دکتر یونس غلامی گفت: دانش آموزان از ۲۵ آموزشگاه متوسطه دوم و ۱۲ آموزشگاه متوسطه اول در بهار ۱۴۰۱ در مرحله آموزشگاه به رقابت پرداختند.

او با اشاره به اینکه ۱۲۰ دانش آموز منتخبین  مرحله استانی این دوره  هستند، گفت: از این تعداد ۸۰ دانش‌آموز دختر و ۴۰ دانش‌آموز پسر هستند که در دو دوره اول و دوم و در هر دو جنس دانش اموزان در این مسابقات شرکت کرده‌اند. 

غلامی با بیان اینکه این دانش آموزان در رشته های قرائت، حفظ و حفظ ویژه به رقابت خواهند پرداخت، افزود: مرحله مفاهیم را هم داریم که متفاوت است و دانش آموزان باید آثار خود را در قالب انیمیشن و مقاله نویسی به صورت مجازی ارسال کنند.

رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس ضمن یادآوری اینکه برگزیدگان مرحله استانی در مرحله بعد، به شکل مجازی در رقابت‌های قطبی به میزبانی خوزستان و به شکل مجازی شرکت می‌کنند، گفت: شهریور یا اوایل مهر امسال مرحله کشوری برگزار خواهد شد.

او با اشار ه به اینکه  6500 دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان استان فارس مشغول به تحصیل هستند، گفت: این دانش آموزان در ۱۵ منطقه شامل ۴ ناحیه شهرستان شیراز و ۱۱ منطقه شهرستانی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس  گفت: دانش آموزان از شهرستان های لار، داراب، نی ریز، آباده، مرودشت، عشایری، کازرون جهرم و اغلب شهرهایی که مدارس استعدادهای درخشان دارند در این دوره از مسابقات حضور دارند. 

 به گزارش ایران ریپورتس، این دوره کنگره قرآنی سمپاد به میزبانی ناحیه ۲ شیراز در مدارس دستغیب ۱ دوره اول و فرزانگان ۱ دوره دوم در حال برگزاری است.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.