حفظ جان و مال شهروندان اولویت اصلی آتش نشانان است

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: شهروندان هشدارهای ایمنی آتش نشانان را مزاحمت تلقی نکنند.

محمد هادی قانع گفت: همه از آتش نشانی انتظار دارند در زمان حادثه به سرعت خود را به محل رسانده و با کمترین آسیب بحران را مدیریت کنند، اما وقتی همین آتش نشانان برای کنترل وضعیت ساختمان مراجعه می‌کنند آن‌ها را مزاحم می‌دانند و اگر ایراد ایمنی بگیرند ناراحت و عصبانی می‌شوند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که حوزه ایمنی شهری با آن درگیر است اقدامات پیشگیرانه است که این اقدامات قبل از وقوع هر حادثه باید انجام شود.

او گفت: موضوع پیشگیری در دستور کار حوزه‌های پژوهشی هر سازمان قرار دارد، در بین حوادثی که در سطح شیراز به وقوع می‌پیوندد، در سال شاید ۱۵ هزار عملیات باشد، بیش از ۹۰ درصد این حوادث به دلیل عدم نداشتن اطلاعات لازم شهروندان نسبت به موارد نا ایمنی که اطرافشان وجود دارد است.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: همه ما هزینه‌های زیادی برای اقلام روزمره صرف می‌کنیم، ولی برای تهیه تجهیزات ایمنی مثلا در خودرویی که سوار آن می‌شویم هزینه نمی‌کنیم.

قانع گفت: “فرهنگ ایمنی باید در جامعه ارتقا پیدا کند”، ما در خرید خودرو و آپارتمان هیچ وقت به ایمنی آن توجه نمی‌کنیم و اصلا نمی‌پرسیم و برای‌مان مهم نیست که آیا ساختمان پایان کار دارد و آتش نشانی از آن بازدید کرده یا خیر؟

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: باید تلاش کنیم در همه کلانشهر‌های ایران با برگزاری همایش‌ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی، فرهنگ ایمنی را ارتقا و در جهت یکسان سازی آموزش شهروندان گام برداریم.

او گفت: به امید اینکه در هر خانواده یک آتش نشان داوطلب داشته باشیم تا با رسیدن به این مهم بتوانیم حوادث را کاهش داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.