نمایندگان فارس در مجلس و مطالبه گری

فارسیان درخانه ملت هجده نماینده دارند. اینان اگر همتی کنند و اراده ای از خودنشان دهند استان فارس درجایگاه رفیع و منیع خودقرارخواهدگرفت. مردم شریف ومتدین والبته مومن وصبورفارس ماموریت خود را با حضور در انتخابات و انتخاب این هجده نفرانجام داده اند و اکنون نوبت انتخاب شده هاست تابتوانند رایی را که انتخاب کنندگان به آنها داده اند پاس داشته و به نوعی اعتماد آنان راجلب نمایند.

ایران ریپورتس98// خوشبختانه در شیراز و فارس وخصوصا فارسیان مقیم تهران چهره های خدوم  ومدیران لایق فراوانند و یکی ازکارها و اقدامات شایسته ای که نمایندگان فارس و خصوص چهار نماینده شیراز در این دوره از مجلس باید به صورت جدی دنبال نمایند نوعی مطالبه گری فارغ از هرگونه احساس و هیجان و شعار و حرف است و آن جادادن نیرو های توانمند و کارآمد و جسور از مدیران استان فارسی در بدنه دستگاه های مهم دولتی و وزارتخانه های مختلف و سازمانهای ملی است.

 اگر در نهادریاست جمهوری و قوای دیگر افراد شاخصی از فارس و شیراز حضور داشته باشند، امور فارس باکمک نمایندگانش بهتر و بیشتر دنبال شده و با یک اشاره نمایندگان، استان فارس برخوردار از بسیاری امکانات و امتیازات از قبل نداشته گردیده و به این شیوه، محرومیت زدایی از این دیار مهم و وسیع و پرجمعیت رخت برخواهد بست.

بعنوان یک شهروند ساکن در شیراز و استان فارس از وکلای مردم این استان درمجلس یازدهم میخواهم پرچم مطالبه‌گری شیراز و فارس را بالاتر از هرزمان دیگری بالانگه دارند.

 رهبرانقلاب هم اخیرا در دیدار با تشکلهای دانشجویی، مطالبه‌گری را امری مهم و لازم دانسته و فرموده اند که مطالبه گری طبعاً نوعی اعتراض و تأکیدبر رفع مشکلات و نقایص موجود است اما تاکید هم نموده اند که باید نحوه بیان و ارائه مطالبات به گونه‌ای نباشد که اعتراض به عملکرد نظام درسالهای گذشته تلقی شود.

 مطالبه گری علمی وآگاهانه نمایندگان این دوره از مجلس هرگز به معنی انتقاد از گذشته عملکردی مسئولان نبوده و نیست اما باید قبول کنیم که مردم فهیم و روشنفکر فارس در پس از چهاردهه از انقلاب هنوز به جایگاه واقعیشان دست نیافته و ما فارسیان با آن همه سوابق درخشان علمی و خدماتی و حضور درصحنه های گوناگون نظام و انقلاب به حقمان نرسیده ایم و مطالباتمان درطی سالهای اخیر همچنان برزمین مانده است.

 اکنون فرصت بسیار مهمی پیش آمده تابتوانیم این حق قانونی و طبیعی که جذب اعتبارات و رونق بخشیدن به کار و تولید و رفع مشکلات از واحد های صنعتی و راه اندازی چرخ کارخانجات تعطیل شده و کاهش نرخ بیکاری و اصلاح ساختارهای مدیریتی بر جای مانده ازگذشته ها و توجه به نسل جوان و…است، برسیم.

هماهنگی بین نمایندگان فارس با مدیریت ارشد استان و جامعه روحانیت و خصوصا امام جمعه مرکز استان و نخبگان علمی و دانشگاهی وخصوصا فرمانداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و نمایندگان مردم فارس در مجلس خبرگان و بهره مندی مجموعه مدیران ارشد استان و نمایندگان فارس در مجلس از توان فکری جوانان متخصص و انقلابی و تجارب نمایندگان ادوار گذشته فارس در مجلس و مدیران پیشین فارس و خصوصا فارسیان مقیم مرکز و … میتواند فارس را به جایگاه رفیع خود در زمینه های علم و فناوری، مدیریت واقتصاد،  کشاورزی و… برساند به شرطی که منیت ها کنارگذاشته شده و فارغ ازهرگونه سلایق فکری و سیاسی تنها و تنها باهمدلی و همفکری همه دلسوزان شیراز و فارس ارتقای همه جانبه این سرزمین پرجمعیت و حاصلخیز و برخوردار از منابع مهم ملی و ذخائر فراوان انسانی مدنظر باشد.

* سیدمحی الدین حسینی ارسنجانی ؛ روزنامه نگار

Leave a Reply

Your email address will not be published.