عضو شورای شهر شیراز: در یکسال باقی می‌توانیم آرامش قلبی و اعتماد اجتماعی شهروندان را ارتقا دهیم

لیلا دودمان، عضو شورای شهر شیراز و رئیس کمیسیون هوشمندسازی این شورا در نطق پیش از دستور خود به ذکر موضوعات مختلفی نظیر فعالیت سه ساله شورای پنجم پرداخت.

به گزارش ایران ریپورتس، متن سخنان دودمان به شرح زیر است:

سه سال پیش در چنین روزهایی، آغاز فعالیت منتخبان لیست امید در شورای شهر بود . مردمانی نجیب، بزرگوار و همراه با کوله باری از امید به بهبود شرایط پای صندوق های رای آمدند و توان بی رقیب خود را به نمایش گذاشتند. آنها به لیستی رای دادند که سرلوحه شعار خود را شفافیت در تصمیم گیری و عملکرد قرارداده بود و چشم انداز خود را بهبود فرایندهای مدیریت شهری تعریف کرده بود .

طی این سه سال فعالیت های گسترده ای صورت گرفته و خدمات قابل توجهی در تعهد به توسعه انسان محور صورت گرفته است . اما تا برآورده شدن خواست شهروندان شیرازی که رسیدن به شهری پایدار، سبز، تاب آور،سازگار و شهروندمدار به طور کامل است راه بسیاری در پیش است.

کمتر از یکسال تا پایان این دوره فرصت وجود دارد و هنوز ابزارهای نظارتی و اجرایی گسترده ای وجود دارند که میتوانیم با اتکا به انها شعار شفافیت و صداقت عملکرد را به نمایش گذاشته و گامی برای اثبات قدردانی از نجابت شهروندان شیرازی برداریم .

چالش های اقتصادی به طور فزاینده بر مدیریت زندگی شهروندان سنگینی میکند و در این شرایط هر چند بهبود معیشت مردم موضوعی فراتر از حوزه فعالیت شهرداری در شورای شهر محسوب میشود اما این امکان وجود دارد که بتوانیم با بهبود فرایندهای خدماتی در شورای شهر و شهرداری شیراز ، ارامش قلبی و اعتماد اجتماعی شهروندان را ارتقا دهیم و با این کار همراهی خود را در گذر از این شرایط دشوار و طاقت فرسا به طور عملی نمایش دهیم .

حرکت عملیاتی به سمت شهر هوشمند و کاهش مراجعات مستقیم مردم گام بلندی است که امیدورایم در فرصت باقی مانده از این دوره ، مورد توجه جدی تر قرار گیرد.

تعهد به شفافیت در انتصابات در سال پایانی، تقوا پیشگی در توزیع فرصت ها و اجتناب از تصمیمات و کنش هایی که منافع فردی درآنها بر منافع  جمعی غلبه داشته باشد، از بدیهی ترین اموری است که برای حفظ برند لیست امید باید با قوت پیگیری نماییم .

دو شیوه کاملا متفاوت در برخورد با پایان یک دوره و فعالیت  وجود دارد: یا اینکه به توصیه مولای عدل و کرامت عمل کرد و فرصت های کاری را برای آفرینش خوبی بکار بست و تغییری مطلوب در جهان بوجود آورد و یا اینکه فرصت ها را با سهل انگاری از دست داد . توجه به منافع فردی و کوتاه مدت از جمله آفاتی است که گریبان هر کسی را میتواند بگیرد و امیدوارم عطف به تعهدی که قبل از انتخابات با شهروندان شیراز و خدای خود بسته ایم ، سنگینی منافع جمعی و بلند مدت بر منافع فردی مان غلبه داشته باشد .

یک سال فرصت بسیار مغتنمی است تا برخی از پروژهاه و برنامه های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم و تصویری شایسته از امید در دلها بیافرینیم. بی شک مجموعه ی اعضای محترم شورا در تمام این مدت توان خود را به کار گرفته اند تا مدیریت مطلوب تری در شیراز فراهم آید و پرسنل توانمند شهرداری بتوانند خدمات شهری را به نحو مطلوب در اختیار شهروندان قرار دهند. در عین حال پیشنهاد می کنم با توجه به این فرصت محدود، توان فکری و اجرایی مضاعفی را به کار بندیم و جایگاه نظارتی خود را با جدیت هرچه تمام تر عملیاتی کنیم.

در انتها ، توجه ویژه به حوزه هوشمندسازی خدمات شهری، کاهش فشارهای روانی ناشی از فعالیت های شهری و تسریع در اتمام پروژه ها و طرح ها و ایجاد و احداث تاسیسات تفریحی کلان شهری که به طور جد و مکرر درخواست جوانان این شهر است از جمله پیشنهادهایی است که امیدوارم در اولویت برنامه ها در طی این فرصت کوتاه  قرار گیرند و نتایج مطلوب آنها توسط مردم عزیز شیراز احساس شود.

گمان مبر که به پایان رسید کار مغان               هزار باده ی ناخورده در رگ تاک است

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.