فوتی‌های کرونا در فارس به 257 رسید؛ آمار فوتی‌ها شهر به شهر| 22 تیرماه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به مرگ دوازده نفر در استان فارس بر اثر ابتلا به کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری را ۲۵۷ نفر اعلام کرد.

به گزارش ایران ریپورتس98، دکتر «علی اکبری» با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استودیو سلامت دانشگاه، افزود: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تاکنون، بیش از ۱۸۲ هزار نمونه آزمایش در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان بررسی شده که از این تعداد ۲۲ هزار و ۴۹۲ مورد مثبت بوده است.

او ۲۵۷ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون را ۱۲۸ مورد مربوط به شیراز؛ ۱۱ مورد مرودشت؛ هفت مورد کازرون؛ ۶ مورد قیروکارزین؛ ۵ مورد آباده؛ ۴ مورد کوار؛ ۳ مورد داراب؛ زرقان، استهبان، اقلید، ارسنجان، پاسارگاد و ممسنی هر کدام ۲ مورد؛ سروستان، نی ریز، بیضا، خرامه، سپیدان، رستم، خرم بید، فیروزآباد، مهر، زرین دشت و لامرد هر کدام یک نفر عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه ادامه داد: با افزایش مراقبت های درمانی در مراکز درمانی استان، تاکنون هفده هزار و ۸۸۰ بیمار از بیمارستان های استان ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول همچنین آمار موارد مشکوک و علامت دار را که هم اکنون در مراکز درمانی استان بستری هستند ۶۳۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷۹ نفر به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش های مراقبت ویژه بستری شده اند.

دکتر اکبری توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال این بیماری، رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.

بر اساس این گزارش و  با مقایسه آمار منتشره روز گذشته،در ۲۴ ساعت گذشته تعداد۷۳۲ نفر مبتلای جدید در استان فارس  شناسایی شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.