فعالیت ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس و ثبت در اطلس جهادی/ فعالیت قرارگاه‌های عملیات جهادی فارس در ایام نوروز تا پایان فروردین ماه

جلسه ستاد پشتیبانی از اردو‌های جهادی نوروز ۱۴۰۳ و قرارگاه عملیات جهادی بسیج سازندگی فارس و حضور جانشین سپاه فجر فارس برگزار شد.

به گزارش ایران ریپورتس، سردار هاشم جمالی جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس در آخرین جلسه قرارگاه عملیات جهادی سال 1402 ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و تشکر از فعالیت ها و خدمات بی‌منت گروه‌های جهادی در سرتاسر استان فارس در سال جاری اظهار داشت: یکی از جنبه های مردمی بسیج، ارائه خدمات گسترده گروه‌های جهادی به نیازمندان و مردم است، گروه‌های جهادی اجازه ندادند که برنامه‌ها و طرح‌های دشمنان در کشور عزیزمان به نتیجه برسد.
وی با تصریح بر اینکه حجمه سنگینی که توسط دشمنان به مجموعه بسیج طراحی شده بود توسط عملکرد خوب گروه‌های جهادی خنثی شد، چون مردم در عمل دیدند که بچه‌های بسیج و جهادگران، خدمت‌گذارترین قشر به مردم محروم جامعه هستند، گفت: این مهم را در عمل به خصوص در سیل در کرونا در زلزله جهادگران ثابت کردند و به همین خاطر توجه به گروه های جهادی جز اولویت هاست.
سردار جمالی، از مهمترین علل پیشرفت انقلاب اسلامی از اول انقلاب تا کنون را فعالیت جهادگران دانست و تصریح کرد: هم در اوایل انقلاب و خدمات جهادگران جهاد سازندگی و هم اکنون جوانان گروه های جهادی بسیج سازندگی.
جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس ادامه داد: ما باید قدردان این جهادگران باشیم و باید دست جهادگران را ببوسیم چرا که این جهادگران خدمت بی منت و بدون مزد را انجام می‌دهند.
وی تاکید کرد: قدرت ما، عزت ما و افتخار ما بچه های مخلص بسیجی هستند. مخلصترین بسیجی‌ها و عصاره بسیجیان همین گروه‌های جهادی هستند که ما باید قدر اینها را بدانیم.
سردار جمالی گفت: قرارگاه پشتیبانی از اردوهای نوروز 1403در تمامی شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود تا از تمام ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی جهت ارائه خدمت بیشتر به مردم استفاده شود.
وی گفت: فعالین رسانه جهت انعکاس فعالیت های جهادگران تلاش کنند که خدمات جهادگران به دید عموم مردم رسانده شود.

سرهنگ علی‌اکبر طحان مسئول بسیج سازندگی و مدیر قرارگاه عملیات جهادی نوروز 1403 نیز در ادامه این نشست گفت: طبق آمار ثبت شده در سامانه اطلس جهادی 5200 گروه جهادی در سرتاسر استان فارس وجود دارد.
وی، ضمن تقدیر از مجاهدت شبانه روزی جهادگران در سال جاری افزود: در برنامه های جهادی انجام شده در سال1402 تعداد 70401 جهادگر در قالب 5973 گروه جهادی در 5023عرصه و برنامه جهادی فعالیت داشته اند که از این حیث استان فارس از جمله استان های پیشتاز در امر خدمت رسانی و کار جهادی بوده است.
سرهنگ طحان با بیان این نکته که در ایام نوروز که آحاد افراد جامعه در حال برنامه‌ریزی جهت استفاده مناسب از تعطیلات نوروز هستند، گروه های جهادی خود را آماده می‌کنند تا بتوانند خدمتی دیگر به محرومین ارائه کنند، تصریح کرد: در اردوهای جهادی نوروز 1402 ما شاهد فعالیت تعداد 6584 جهادگر در قالب 510 گروه جهادی جهت خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب بودیم.
وی گفت: زمان فعالیت قرارگاه‌های عملیات جهادی در ایام نوروز تا 30/01/1403 است که در این بازه زمانی قرارگاه نوروزی در کلیه نواحی مقاومت با محوریت (قرارگاه پهنه‌ای، منطقه‌ای و محلی) فعال هستند
مسئول بسیج سازندگی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و آغاز سال نو تصریح کرد: پویش سراسری “خانه دوست کجاست؟” توسط گروه‌های جهادی استان فارس در مناطق و محلات محروم و حاشیه‌نشین شهر برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در واقع فعالیت‌های محرومیت‌زدایی گروه‌های جهادی در قالب کمک به خانواده‌های نیازمند، مرمت منازل محروم، و هم چنین برپایی و ترویج فرهنگ افطاری ساده به خصوص در مناطق کم برخوردار تا پایان ماه مبارک رمضان توسط جهادگران استان فارس انجام می شود که در هر شهرستان یک نفر به عنوان دبیر این پویش مشخص و تعیین شده است.
انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.