اعلام محدودیت‌های جدید کرونایی در ۳۶ شهرستان فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: براساس اختیار اخذ شده از ستاد ملی، به منظور پیشگیری از روند شیوع بیماری کرونا محدودیت‌های جدیدی از یکشنبه ۱۵ تیرماه ۹۹ به مدت یک هفته در۳۶ شهرستان استان فارس اعمال می‌شود.

به گزارش ایران ریپورتس98، عبدالرضا قاسم‌‍پور شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا افزود: در این جلسه اسامی شهرستان‌ها دارای وضعیت قرمز شیوع کرونا در کشور اعلام شد که شهرستان‌های جهرم‌، فسا، لارستان وگراش جزو این شهرستان‌ها بودند.
وی ادامه داد: در این چهار شهرستان استان فارس، مساجد و مصلی‌ها، استخرهای سرپوشیده، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایرآموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها تعطیل خواهند بود.
معاون استاندار فارس گفت: همچنین برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی و همایش‌ها در این شهرستان‌ها ممنوع است و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، باشگاه‌های بدنسازی، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها، باغ‌وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی تعطیل هستند.
قاسم‌‍پور بیان کرد: همچنین نماز جمعه در شهرستان‌های جهرم، فسا، لارستان و گراش نباید برگزار شود که محدودیت‌های اعلام شده در این شهرستان‌ها به مدت یک هفته خواهد بود.

معاون استاندار فارس:‌ فعالیت مترو و اتوبوسرانی شیراز از یکشنبه ۱۵ تیرماه به مدت یک هفته متوقف می‌شود

محدودیت‌های اعمال شده در ۳۶ شهرستان‌ فارس 
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در ادامه گفت: براساس اختیار ستاد ملی و با توجه به وضعیت و شرایط استان تصمیم‌های جدیدی را اتخاذ کردیم تا بتوانیم با کمک و همراهی مردم شیوع ویروس کرونا را در سطح استان کاهش دهیم.
قاسم‌پور افزود: در ۳۶ شهرستان استان از جمله کلانشهر شیراز از فردا به مدت یک هفته تجمع‌های رسمی و غیررسمی از جمله مجالس ختم و عروسی، تجمعات علمی و آموزشی لغو خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید دورکاری شاغلان حساس، کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار و مادران دارای فرزند خردسال زیر ۶ سال را دنبال کنند.
معاون استاندار فارس گفت: تالارهای پذیرایی و باغ‌های مجالس، کافی‌شاپ‌ها، قهوه‌خانه‌ها، گیم‌نت‌ها، کتابخانه‌ها، موسسات آموزشی و اماکن ورزشی و تفریحی از یکشنبه ۱۵ تیرماه جاری به مدت هفت روز تعطیل هستند و رستورانها و فست فودها تنها به صورت بیرون‌بر فعالیت خود را ادامه می‌دهند.
قاسم‌پور افزود: مترو و اتوبوسرانی، پارک‌ها و بوستان‌ها نیز از روز یکشنبه ۱۵ تیرماه تعطیل خواهند بود که شهرداری‌ها در این زمینه باید نظارت لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: محدودیت‌های اعمال شده در سطح استان به مدت یک هفته خواهد بود و در صورتی که وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان بهتر شد به حالت عادی برمی‌گردیم اما اگر شرایط بدتر شد مجبور هستیم محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها را ادامه دهیم.

آغاز فعالیت‌ تیم‌های نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان فارس از امروز، شنبه ۱۴ تیرماه

آغاز فعالیت ۸۲ تیم نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی 
معاون استاندار فارس همچنین با اشاره به آغاز فعالیت گشت‌های نظارتی از روز شنبه ۱۴ تیرماه جاری بیان کرد: ۱۲ تیم و هر تیم دارای ۲ خودرو متشکل از نمایندگان استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، تغزیرات، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و شهرداری در سطح شیراز کار نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دنبال می‌کنند.
قاسم‌پور افزود: همچنین در هر ۳۵ شهرستان دیگر استان، هر شهرستان ۲ تیم نظارت و در مجموع ۸۲ تیم در سراسر استان کار نظارت و بازرسی را بر واحدهای صنفی، صنعتی، تولیدی، کارگاه‌های ساختمانی، پروژه‌های عمرانی و حتی دستگاه‌های اجرایی را دنبال‌ می‌کنند.

آمارهای وزارت بهداشت حاکی است تا ۱۳ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۸۳ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر رسید؛ متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید. تاکنون ۱۹۶ هزار و ۴۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.