۱۳ محور ارتباطی فارس با ۱۵ سایت تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرد

استاندار فارس با بیان اینکه ۱۳ محور ارتباطی فارس با ۱۵ سایت تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به جانمایی‌های انجام شده تخمین زده می‌شود این سایت‌ها بیش از ۱۲۰ کیلومتر به پوشش جاده‌ای اضافه کنند که البته با توجه به فرکانس و نوع تکنولوژی مورد استفاده متغیر است و بهبود پوشش پس از اندازه گیری اعلام خواهد شد.

به گزارش ایران ریپورتس98، دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با دکتر محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پیگیری مسائل استان در حوزه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی پرداخت.

دکتر رحیمی درباره مذاکرات انجام‌شده در این دیدار بیان کرد: بر اساس طراحی صورت‌ گرفته توسط اپراتور‌ها و اعلام برآورد هزینه برق‌رسانی ، در فاز اول محورهایی انتخاب  شد.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب محورهای یادشده عواملی همچون جاده اصلی، ترافیک مسیر و میزان عدم پوشش پیوسته شبکه مد نظر قرار گرفته است ، یادآور شد: در این محورها حداکثر بهینه سازی انجام شده و تکمیل یا بهبود پوشش نیاز به احداث سایت جدید داشته که  برآورد‌های لازم برای این منظور انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: تعدادی از این محورهای ۱۵ گانه اپراتور همراه اول و تعدادی را اپراتور ایرانسل پوشش خواهد داد و بر این اساس پوشش ارتباطی در استان به وضعیت بسیار قابل قبولی می‌رسد. 

وی همچنین درباره پوشش اینترنتی مدارس نیز گفت: در این زمینه نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و در حال اجراست و در حال حاضر اکثر مدارس برای دسترسی به شبکه شاد با مشکل مواجه نیستند؛ این اقدام با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه  بین استانداری فارس و وزارت ارتباطات منعقد شده است و وزارت آموزش و پرورش نیز از اجرای آن اعلام رضایت کرده است و عنوان شده که پوشش شبکه شاد در مدارس بسیار خوب است و پهنای باند نیز در اختیار مدارس گذاشته شده است.

استاندار فارس همچنین درباره عدم پوشش اینترنتی در برخی نقاط شهر شیراز، گفت: تفاهماتی با وزارت ارتباطات انجام شده است که براساس آن شهرداری مکلف است مجوزهای لازم را صادر کند تا در اسرع وقت اپراتورها ایستگاه‌ها را راه‌اندازی کنند تا این پوشش کامل شود و طبیعتاً اگر شهری به دنبال هوشمند شدن است باید شبکه مخابراتی آن اعم از ارتباطات سیار مثل ایرانسل و همراه اول و شبکه فیبر نوری آن گسترش پیدا کند. 

وی درباره تلفن‌های ثابت نیز گفت: با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیش از ۲۴۰ کیلومتر کابل در اختیار مخابرات قرار داده می‌شود تا مخابرات در اسرع وقت مکان هایی که  آبونمانی برای تلفن ثابت دارند سریعا اقدامات لازم را صورت دهد. 

دکتر رحیمی همچنین درباره برآیند این نشست گفت: وزیر در ارتباط  با توسعه استان بسیار جدی است و امیدواریم در سه چهار ماه آینده شاهد تحولات بنیادین در زمینه مخابرات ارتباطات و فضای مجازی در فارس باشیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published.