پشت پرده بازگشایی اجباری مدارس

بازگشایی مدارس در بحبوحه کرونا سوالاتی را اذهان عمومی به وجود آورده است!

به گزارش ایران ریپورتس98، گفته میشود که اکثر افرادی که در وزارت آموزش و پرورش و ادارت کل مشغول به کار هستند ، موسس و افراد موثر مدارس غیردولتی می باشند.

مدارس غیردولتی در اثر شیوع کرونا آسیب مالی شدید دیدند و بازگشایی مدارس در ۲۷ اردیبهشت را باید در راستای همین مسئله بررسی کرد.

بازگشایی نابهنگام مدارس توسط دولت کلید خورد تا مدارس غیردولتی زنجیره ای و عظیمی که توسط مسئولان رده بالا تاسیس شده اند آسیب بیشتری نبینند چون ادامه تعطیلی ها باعث ورشکستگی اکثر مدارس غیردولتی می شد.

این در حالی است که قبلا بارها اعلام شده بود که مدارس آخرین مکانی است که بازگشایی خواهد شد!

لابی قدرتمند مدارس غیردولتی زنجیره ای که میلیاردها تومان گردش مالی در سال دارند این توانایی را دارد که بر تصمیمات کلان تاثیر گذاشته و سلامت معلمان و دانش آموزان را به خطر بیاندازد.

قابل ذکر است که در کره جنوبی درحالیکه بیش از ده روز هیچگونه ابتلایی گزارش نشده بوده اما همچنان مدارس این کشور بسته می باشند.

در پایان اینکه مطلبی در فضای مجازی در قالب طنز بدین مضمون دست به دست می شود: “در حالی گفته میشود که مدارس از 27 اردیبهشت بصورت اختیاری بازگشایی میشود که اگه برید مدرسه کرونا بگیرید به ما ربطی نداره چون مدارس اختیاری هستن و اگه مدرسه نرید و مشکل تحصیلی پیدا کنید بازم به ما ربطی نداره چون ما مدارس رو باز کرده بودیم!” که شاید پر بی‌راه هم نباشد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.