پاداش ۸ میلیاردی شهردار صدرا به کارمندان

نامه‌ای از سوی شهردار صدرا با عنوان پرداخت پاداش به کارکنان با مبلغ ۸ میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال جهت بررسی مطرح شد که با مخالفت اکثریت اعضا روبه رو شد، اما عضو شورای شهر صدرا به این طرح موضوع واکنش نشان داد و روابط عمومی شهرداری صدرا در اطلاعیه‌ای پاسخ به واکنش را صادر کرد.

پاداش ۸ میلیاردی شهردار صدرا به کارمندان و واکنش عضو شورای اسلامی شهر

به گزارش ایران ریپورتس، در جلسه دوم اسفند ۱۴۰۱ نامه‌ای از سوی شهردار صدرا با عنوان پرداخت پاداش به کارکنان با مبلغ ۸ میلیارد و یکصد میلیون ریال از ردیف ۱۱۰۲۰۸ بودجه شهرداری جهت بررسی اعضای شورای شهر صدرا مطرح و با مخالفت اکثریت اعضا روبه رو شد.

اما این نامه حواشی در شهرداری و شورای شهر صدرا به وجود آورد به طوری که یکی از اعضای شورای شهر صدرا واکنش نشان داد و در فضای مجازی متنی منتشر کرد.

عضو شورای شهر صدرا اینگونه نوشت: با پرسشی که انجام شد این مبلغ صرفا برای کارکنان رسمی شهرداری می باشد! اما در شرایطی که مصوبه شورا برای حمل و نقل عمومی رایگان به مناسبت ۲۲ بهمن تا پایان سال ۱۴۰۱ شهر صدرا با مخالفت شهردار روبه رو می شود و متاسفانه فرمانداری به نظر شهردار توجه می کند نه اعضای شورای شهر، آن هم به دلیل عدم رعایت صرفه و صلاح شهرداری با گزارش درآمدی ماهیانه ۱۶۰ میلیون تومان اتوبوس و مینی بوس، طرح این چنین پیشنهادی جای تامل دارد!

این نماینده مردم در شورای اسلامی شهر صدرا نکاتی را در این خصوص خطاب به شخص شهردار صدرا بازگو کرد و افزود: جناب آقای شهردار، اعضای محترم شورا با اصل تشویق و تنبیه مخالف نیستند لذا پرداخت وام قرض الحسنه و سفر مشهد مقدس از مصوبات این شورا برای کارکنان شهرداری می باشد لذا نظام تشویق و تنبیه در سازمان متناسب با عملکرد و کارایی کارکنان داده می شود نه به همه آنها!

پیشنهاد پاداش 8 میلیاردی زخمی بر دل سایر کارکنان شرکتی و پیمانکاری

وی ادامه داد: در حالتی که شهرداری با سه گروه حقوق بگیر مواجه است طرح این پیشنهاد زخمی بر دل سایر کارکنان شرکتی و پیمانکاری می باشد! سه گروه رسمی با بالاترین حقوق در سازمان شهرداری ها، شرکتی ها با حقوق متوسط و کارکنان پیمانکاری از جمله پاک بانان و خدمات شهر با حداقل حقوق قانون کار هستند.

این عضو شورا در پیشنهادی برای صرف این مبلغ ابراز داشت: در شرایطی که بارندگی های اخیر چاله های زیادی در معابر ایجاد کرده، پیشنهاد می‌گردد این مبلغ را صرف رسیدگی به امورات شهر کنید، همچنین تخصیص و اعطای پاداش در سازمان باید به گونه‌ای باشد که حداکثر بازده را برای سازمان ممکن سازد و به عنوان اولین قدم در این راستا سیستم باید طوری طراحی گردد که اعطای پاداش مشروط به عملکرد مؤثر باشد.

وی با ابراز شرمندگی برای کارکنان فعال و دلسوزی شهرداری گفت: شرمنده آن کارکنان فعال و دلسوزی شده‌ایم که با جان و دل برای عمران و خدمت در شهرداری صدرا تلاش می‌کنند و از تشویق عادلانه برخوردار نمی شوند!

وی در پایان پیشنهاد داد: یک آیین نامه برای نظام پاداش و تنبیه در شهرداری صدرا تهیه و تنظیم شود تا ازین پس از تصمیم های سلیقه ای و غلط در سازمان جلوگیری شود.

همین متن منتشره در فضای مجازی از سوی عضو شورای شهر صدرا، واکنش روابط عمومی شهرداری صدرا را دربرداشت که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

در اطلاعیه روابط عمومی شهرداری صدرا که با عنوان ” خود زنی عضور شورای شهر صدرا در روزهای سخت بی‌پولی مردم خصوصا کارمندان ” منتشر شده است، در ابتدای آن با شعر “تیغ بران گر به دستت داد چرخ روزگار، هرچه می خواهی ببر اما مبر نان کسی” شروع شده است.

در ادامه با ادعای اینکه ارزش پول ملی رو به کاهش است آمده است: در این روزها که قیمت دلار هر دقیقه افزایش می یابد و ارزش پول ملی رو به کاهش است و قدرت خرید مردم مخصوصا کارمندانی که تنها درآمد آنها حقوق ماهیانه است به شدت کاهش یافته است، تصمیم مدیران اداراتی همچون شهرداری ها در پرداخت بیشتر به کارمندان در قالب های متفاوتی همچون پاداش می تواند دغدغه‌های خانواده ها را تا حدودی کاهش دهد، کاری که شهرداری صدرا برای تمامی کارمندان و کارگران خود انجام داده است و برای نیروهای رسمی، شرکتی و پیمانکاری خود پاداش مناسبی در نظر گرفته است که این امر ناراحتی یک عضو شورای شهر را به دنبال داشته است.

ادامه این اطلاعیه نشان می‌دهد که روابط عمومی شهرداری بر نان بری عضو شورای شهر مصمم است لذا می نویسد: از قدیم می گویند اگر نانی نمی دهی، حداقل نان کسی را قطع نکن، این مصداق روشن نان بری این عضو شورا است که می خواهد از پرداخت پاداش به کارمندان شهرداری جلوگیری کند.

روابط عمومی شهرداری صدرا به اطلاعات به دست آمده و فعالیت این شهرداری اشاره کرد و ابراز داشت: قطعا تحقق این مهم نتیجه تلاش شبانه روزی نیروهای رسمی، شرکتی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری شهرداری بوده است و جای تقدیر دارد، لذا هنوز جای زیادی برای کارکردن وجود دارد، با این حال این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که اکثر آنچه را که به شهرداری در بودجه سال جاری تکلیف شد یا به اتمام  رسیده و یا در مرحله تمام شدن می باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با توجه به مسائل مطرح شده در فضای مجازی پیرامون پرداخت پاداش کارکنان شهرداری باید گفت که پیش از هر چیز باید تأکید کرد که نیروهای شهرداری اعم از رسمی، پیمانی و شرکتی سرمایه های واقعی این مجموعه هستند و مدیران شهرداری خود را قدردان زحمات و تلاش های آنها دانسته و وظیفه خود می دانند که تلاشها و زحمات شبانه روزی آنها در ارائه خدمات به شهروندان را در چارچوب قانون ارج نهند و شهرداری صدرا نیز بر اساس قانون و ماده ۴۱ پرداخت پاداش به هر نفر نیروی رسمی مبلغی در حدود ۸ میلیون تومان و برای نیروهای شرکتی و پیمانکاری حدود ۱۴ میلیون تومان پاداش در نظر گرفته است تا شاید کمکی به زندگی سخت این روزهای کارمندان و کارگران باشد، شهرداری می توانست این کار را انجام ندهد و خود را دچار این حواشی نکند، اما اطلاع مدیران شهرداری صدرا از سفره کوچک شده مردم باعث شد بر اساس قانون مبلغی را به عنوان پاداش در نظر بگیرند، که برخی افراد با هدف تخریب و جوسازی علیه شهردار و سایر مدیران اقدام به بزرگ نمایی این موضوع کردند که شایسته نیست نمایندگان مردم نسبت به یک اقدام مثبت که به نفع مردم و کارمندان است موضع گرفته و این کار را زیر سوال ببرند.

در پایان این اطلاعیه شهردرای صدرا گفته شد: برای تخریب و ایجاد حاشیه برای شهردار و مدیران شهرداری می‌توان از راهکارهای دیگری استفاده کرد، اما حمله به سفره کارمندان که یکی از ضعیف‌ترین قشر جامعه هستند اقدام شایسته و هوشمندانه ای نیست، بهتر است در اینگونه موارد همواره به نفع مردم و کارمند رای داده شود و در سایر موارد اگر نظر منفی وجود دارد عنوان شود.

منبع: فارس

پایان پیام/ 

Leave a Reply

Your email address will not be published.