مسئولین انجمن‌های روزنامه‌نگاران مسلمان شهرستان‌های آباده، لامرد، مرودشت، فسا و گراش منصوب شدند/ محمد صادقی مسئول انجمن روزنامه نگاران مسلمان شهرستان آباده شد

طی احکامی از سوی سرپرست انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان فارس، مسئولین انجمن‌های روزنامه‌نگاران مسلمان شهرستان‌های آباده، لامرد، مرودشت، فسا و گراش منصوب شدند.

به گزارش ایران ریپورتس، طی احکامی از سوی سرپرست انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان فارس، «محمد صادقی» خبرنگار و فعال رسانه‌ای در شیراز و آباده به عنوان مسئول انجمن روزنامه نگاران مسلمان شهرستان آباده، «محسن نیدانی» خبرنگار و فعال رسانه‌ای در لامرد به عنوان مسئول انجمن روزنامه نگاران مسلمان شهرستان لامرد، «علی فتحی فر» خبرنگار و فعال رسانه‌ای در مرودشت به عنوان مسئول انجمن روزنامه نگاران مسلمان شهرستان مرودشت، «مهدی حسن زاده» خبرنگار و فعال رسانه‌ای در فسا به عنوان مسئول انجمن روزنامه نگاران مسلمان شهرستان فسا و «ناصر دلخوش» خبرنگار و فعال رسانه‌ای در گراش به عنوان مسئول انجمن روزنامه نگاران مسلمان شهرستان گراش منصوب شدند.


در این احکام که به امضای «هادی بستام»، سرپرست انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان فارس رسیده است، آمده است:
«نظر به تجربه و توانمندی های جناب عالی در حوزه رسانه، به عنوان مسئول انجمن روزنامه نگاران مسلمان در شهرستان منصوب می شوید.»

محمد صادقی که هم اکنون مدیر خبرگزاری علم و فناوری در استان فارس، دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری فارس استان فارس و مدیرمسئول و صاحب امتیاز سایت خبری ایران ریپورتس می‌باشد، با سابقه هفت سال کار رسانه‌ای و مطبوعاتی از چهره‌های شناخته شده در سطح استان فارس و بطور ویژه در شیراز و آباده است.

صادقی با اشاره به راه اندازی انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان فارس و در ادامه شهرستان آباده گفت: از جمله اهداف اصلی این انجمن آموزش است، چراکه یکی از مشکلات روزنامه‌نگاری در شهرستان ضعف در کادرسازی است، انجمن روزنامه‌نگاران در این زمینه می‌تواند به جامعه مطبوعاتی شهرستان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای تحقق اهداف این انجمن تلاش برای سالم‌سازی فضای مطبوعاتی است که بر مبنای اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و همچنین قانون اساسی تعریف شده است.

مسئول انجمن روزنامه نگاران مسلمان آباده بیان کرد: حضور فعال در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با مبحث تهاجم فرهنگی و تنویر افکار عمومی ضروری بوده و این انجمن با هدف دفاع از آزادی بیان و حقوق مطبوعات تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: ایجاد انسجام و همدلی در میان فعالان رسانه، فراهم کردن تسهیلات برای اعضای این انجمن و حضور فعال در عرصه‌های متعدد فرهنگی از برنامه‌های انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان شهرستان آباده است.

صادقی با بیان اینکه برای عضویت اهالی رسانه در این انجمن هیچ محدودیتی وجود ندارد، گفت: تمامی دست‌اندرکاران مطبوعات، مدیران مسئول، سردبیران و دبیران سرویس، خبرنگاران، عکاسان، طراحان، کاریکاتوریست‌ها و افرادی که در عرصه رسانه فعال هستند با ارسال مدارک و رزومه کاری در مطبوعات و رسانه‌های سراسری، استانی و شهرستانی با درخواست عضویت در این تشکل صنفی و فرهنگی، پس از تصویب هیئت مدیره می‌توانند به عضویت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در بیایند.

وی متذکر شد: به زودی نحوه عضویت در این انجمن اعلام خواهد شد و افراد در صورت تمایل می‌توانند در این انجمن عضو شوند.


لازم به ذکر است انجمن روزنامه نگاران مسلمان از سال ۱۳۷۶ با حضور چهره های مطرح رسانه ای کشور همچون حسین شریعتمداری، سید مرتضی نبوی، عباس سلیمی نوین، سید مهدی شجاعی و… شکل گرفت.
این انجمن با اساس قراردادن مبانی فکری و عقیدتی در چهارچوب موازین اسلامی با اهداف چون ایجاد وحدت و همدلی میان اصحاب رسانه، دستیابی به شیوه های نوین روزنامه نگاری منطبق بر ارزش های اسلام و انقلاب و… ایجاد شده است.
آموزش و تربیت روزنامه نگاران متعهد و توانمند در طراز انقلاب اسلامی، مقابله با جریان هایی که مخالف جهت غایت الهی حرکت می کنند، تلاش در جهت ممانعت از شکل گیری پایگاه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در سطح افکار عمومی و… از جمله راهبردهای کلان انجمن روزنامه نگاران مسلمان است.
این انجمن در حال حاضر به دبیرکلی سید نظام موسوی مدیر عامل سابق خبرگزاری فارس و نماینده فعلی تهران در مجلس شورای اسلامی مشغول فعالیت است.
انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.