مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی دراستان فارس اجرا می شود

مدیرکل دفترهماهنگی اموراقتصادی استانداری فارس از اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی دراستان خبرداد.


به گزارش ایران ریپورتس، مرتضی شریفی در جلسه ویدیو کنفرانس با شهرستان های استان که درمحل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: در اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی، با مشارکت و همکاری اتحادیه و صنف توزیع کنندگان مواد پروتینی ازجمله تخم مرغ، مرغ و گوشت قرمز و شرکت های پشتیبان پایانه های فروشگاهی، فعال سازی پایانه فروش این صنف انجام می شود و غیر از فروشگاه های زنجیره ای و خرد قبلی، توزیع کنندگان این اقلام نیز به طرح کالابرگ متصل می شوند و تعداد فروشگاه های طرح بیشتر می شود.

وی افزود: در استان از ۱۲ شرکت پشتیبان پایانه فروش تعداد شش شرکت در این طرح مشارکت نموده اند و انتظارداریم این شرکت ها در سراسر استان پایانه فروش متقاضیان متصل به طرح کالابرگ را فعال نمایند.

مدیرکل دفترهماهنگی اموراقتصادی استانداری فارس از اتاق اصناف و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خواست مشارکت اصناف مرتبط را در طرح بالا ببرند و کار نظارتی بیشتری داشته باشند.

شریفی همچنین از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان دبیر طرح ستاد کالابرگ الکترونیکی خواست میزان پشتیبانی ازاین طرح را بالا ببرد و برخی از مشکلات طرح رفع سوتغذیه کودکان زیر پنج سال خانوارهای دهک های اول تا هفتم و طرح حمایت از مادران باردار و شیرده دارای کودک زیر دو سال خانوارهای دهک اول را با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی برطرف نمایند.

وی افزود: ازآن جایی که طرح کالابرگ الکترونیکی از طرح های حمایتی دولت مردمی سیزدهم است و هدف اصلی آن امنیت غذایی دهک های پایین جامعه می باشد از اعضای ستاد استانی وشهرستانی از جمله فرمانداران خواست نظارت بیشتری بر این طرح داشته باشند و به مناطق کمتر برخوردار سرکشی کنند و مشکلات را با همکاری ستاد شهرستان برطرف نمایند.

مدیرکل دفترهماهنگی اموراقتصادی استانداری فارس افزود: به زودی گام بزرگ و مرحله جدیدی ازطرح کالابرگ در دهه مبارک فجر به نام طرح فجرانه از ۱۷ بهمن آغازمی شود و تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده ادامه دارد که جزییات این طرح به زودی اطلاع رسانی می شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.