فاطمی امین علیه وعده‌های دولت

مدیریت و نظارت بر قیمت و کیفیت اغلب کالاها و اقلامی که جزو خرید روزانه و یا بلندمدت مردم قرار می‌گیرند با وزارت صمت است، وزارتخانه‌ای که عملکرد موفقیت‌آمیزی از خود بر جای نگذاشته است.

به گزارش ایران ریپورتس، صبح نو در این ارتباط نوشته: دومینوی تغییرات دولت در بهار امسال در حالی آغاز شد که اگرچه انتظار می‌رفت این تغییر و تحول‌ها در حوزه‌های اقتصادی چشمگیرتر باشد اما برکناری‌ها در مسیری عجیب و غریب به تغییر وزیر جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش رسید، در حالی که همگان بر بغرنج‌ شدن وضعیت معیشتی مردم تاکید دارند و ضروری است برای شتاب در تحقق اهداف اقتصادی، افراد کارآمدتری روی کار بیایند.

آبان‌ماه سال گذشته بود که مجلس، فاطمی‌امین را برای استیضاح به مجلس کشاند و وزیر صمت با خوش‌شانسی توانست با حرف، نمایندگان را قانع کند و در همان زمان قالیباف، رئیس مجلس تاکید کرد که این اعتماد مجدد مجلس فرصتی برای وزیر صمت است که طرح‌ها و قول‌هایی که داده است را به نتیجه برساند تا تحول اساسی که مردم بتوانند آن را احساس کنند، ایجاد شود. با این وجود به نظر می‌رسد آقای وزیر نتوانست از این فرصت به خوبی استفاده کند.

عمده وظیفه این وزارت‌خانه که با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد، مورد توجه قرار نگرفته است برای مثال در حوزه خودرو با افزایش قیمت‌های مکرر در عین تداوم بی‌کیفیتی عملکرد چشمگیری را در این حوزه در این وزارت‌خانه شاهد نیستیم و کارنامه آقای وزیر با  فرمان هشت‌ماده‌ای رئیس‌جمهور فاصله بسیاری دارد. از طرفی در حوزه معیشتی، افزایش قیمت برخی اقلام در حوزه لوازم خانگی، صدای مردم را درآورده است و به نظر می‌رسد وزارت صمت هیچ نظارتی بر بازار ندارد.

در این شرایط وانفسایی که فاطمی‌امین هیچ جای دفاعی برای خود باقی نگذاشته، دولت در دفاعی تمام‌قد پشت این وزیر ناکارآمد ایستاده است درحالی‌که به نظر می‌رسد مماشات با این مسأله، تنها به ضعف کارنامه دولت منجر می‌شود چراکه زمان در حال گذر است و دولت در تامین مطالبات مردم با چنین وزرایی قطعا شکست می‌خورد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.