شهید شاخص سال ۱۴۰۲ فارس معرفی شد/ از مهندسین جهادگر بسیجی فارس تقدیر شد

طی گردهمایی مهندسین بسیجی، شهید مهندس غلامعباس فروزنده به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

به گزارش ایران ریپورتس، گردهمایی مهندسین بسیجی و آئین تجلیل از مهندسین برتر و شهدای مهندس در راستای برگزاری رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری با حضور مسئولین کشوری و استانی و با میزبانی اتاق بازرگانی در شیراز برگزار شد.
سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس در این برنامه ضمن تبریک اعیاد رجب و شعبان، با بیان اینکه هرجا که خداوند در قلب جای داشته باشد، بشر کارش را درست انجام می‌دهد، اظهار داشت: اگر خدا از قلب برود، هر کاری از دست بشر علیه بشر برمی آید.
وی با بیان اینکه همه انسان‌ها به نحوی متکی به خدا هستند، تصریح کرد: در شهری زندگی می‌کنیم که بناهای آن قرن‌ها قدمت دارد.
وی با اشاره به قدمت بناهای مقدس که با نیست خدایی ساخته شده است، گفت: در بحث مهندسی، متأسفانه کسانی ساختمان می‌سازند که پول بیشتری داشته باشد و مهندس فقط نظارت می‌کند.
فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه مشکل این روزها در بحث ساخت و ساز، عوض شدن جای سازنده و مهندس است، تصریح کرد: در بحث مهندسی و ساخت بنا همه چیز دست مهندسین نیست و پیمانکاران هم عموما تخصصی ندارند به همین دلیل برخی بناها امنیت کافی را ندارند.
وی، هنر بسیج مهندسین را این دانست که کار را به سمتی ببرد که آنکه تخصص دارد، اختیارات بیشتری داشته باشد تا بناها ایمن شود.
سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی فارس در این برنامه اظهار داشت: مهندسین، انسانهای باارزشی در جامعه هستند که اگر حادثه‌ای رخ دهد و خسارتی به بار‌نیاید، ارزشش بیشتر پدیدار می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی فارس در جمع مهندسین بسیجی اظهار داشت: امروز حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی در دنیا ۳۶۰‌میلیارد دلار است که متأسفانه روند این صادرات در ایران، بیشتر دانش فنی است که صادر می شود نه تولیدات در این عرصه که لازم است توجه جدی در این حوزه شود.
وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های ویژه برای رشد اقتصادی و رفع فقر در بیانات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: آنچه که این روزها با عنوان معضل معیشتی وجود دارد، توجه ویژه به بیانات ایشان است و نباید از کنار این توصیه‌ها به راحتی گذشت، همچون نامگذاری های سال که از کنار آن میگذریم.

افزایش ۳۰۰درصدی بودجه شهرداری شیراز
محمدحسن اسدی شهردار شیراز هم در ادامه این برنامه با بیان اینکه باید اخلاق حرفه‌ای را حراست کنیم، تصریح کرد: مهندسین باید انتظاراتی که در راستای اخلاق حرفه‌ای از آنان انتظار می‌رود را توجه داشته باشند.
وی با تاکید بر نظارت بر ساخت و ساز ساختمان‌ها، گفت: خدمت به مردم از هرکاری بالاتر است.
اسدی با بیان اینکه جایگاه نظام مهندسی فارس در‌کشور، بر حفظ این جایگاه تاکید و تصریح کرد: اگر در یک کلان‌شهر زلزله بزرگ بیاید در صورت داشتن ساختمانهای غیرمناسب، دامن کشور را تا سالها می‌گیرد.
وی با بیان اینکه کار ما خالی از عیب و نقصی نیست، از مهندسین خواست ایرادات وارد بر کارهای تخصصی شهرداری را گوشزد کنند تا روز به روز این ایرادات کمتر شود.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه بودجه شهرداری شیراز ۳۰۰درصد برای سال ۱۴۰۲ افزایش داشته است، تاکید کرد: در‌هیچ‌کلان‌شهری تاکنون بودجه هیچ شهرداری صددرصد افزایش نداشته، و این افزایش بودجه برای شهرداری شیراز که عمده آن هم عمرانی است، زمینه را برای خدمات شهرداری و عمرانی به شهروندان فراهم‌کرده است.
در پایان این برنامه، ضمن تقدیر از خانواده شهید شاخص سال ۱۴۰۱، شهید روزیطلب، شهید مهندس غلامعباس فروزنده به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ معرفی، و ضمن رونمایی تمثال این شهید عزیز، از خانواده ایشان تقدیر شد.
انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.