حضور ۴۰ طراح شیرازی در رویداد و نمایشگاه مد و لباس

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری رویداد و نمایشگاه مد و لباس با حضور ۴۰ برند و طراح از شهر شیراز و شهرستان‌های اطراف خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس، حمیدرضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نشست خبری رویداد و نمایشگاه مد و لباس شیراز اظهار داشت: این رویداد به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه شهر راز، استانداری فارس، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می‌شود. 

‌قانعی عنوان کرد: باتوجه با برگزاری این رویداد به شکل تخصصی شاید کمتر این فرصت پیش آید که این  تعداد برند در حوزه پوشاک گرد هم آیند که علاوه بر ایجاد فضای محیط فروشگاهی و شرایط فروش نیز فراهم است. 

این مقام مسئول افزود: در حوزه پوشاک باتوجه به تنوع اقوام مختلفی که در کشور وجود دارد، اما کمتر جامعه‌ای از آن برخوردار هستند. این در حالیست که یکسان سازی این مدل پوشش در دوران مختلف چندان به نتیجه‌ای نرسیده است.

قانعی اضافه کرد: در این رویداد بنا داریم تا به شعار شورای فرهنگ عمومی کشور در باب ارائه پوشاک ارزان، عفیفانه و در دسترس بودن تحقق ببخشیم و زمینه آشنایی مردم شهر شیراز و فارس با برند‌های مطرح حوزه مد و لباس فراهم شود. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: به دنبال آن هستیم تا افراد حاضر در برگزاری این رویداد بتوانند با جامعه صنفی پوشاک شهر شیراز ارتباط گرفته و زمینه حضور آن‌ها و رگال‌های ثابت آن‌ها را در شهر شیراز و فارس فراهم شود. 

قانعی در پایان یادآور شد: این نمایشگاه به مدت سه روز از 6 تا 8 اسفند در محل هتل هما سالن وصال با حضور 120 طراح برگزار می‌شود که از این تعداد 40 برند و طراح مربوط به شهر شیراز و شهرستان‌های اطراف است و حضور طراحان شیرازی در فراخوان این نمایشگاه بسیار چشمگیر بود. 

نیمی از طراحان حاضر در نمایشگاه از استان فارس و شیراز است 

مدیر موسسه فرهنگی و هنری شهر راز و مجری و مسئول برگزاری این رویداد اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور بیش از 100 برند معتبر حوزه مد و لباس از سراسر کشور برگزار می‌شود که نیمی از طراحان حاضر در این نمایشگاه از استان فارس و شیراز است. 

محمد حسین شاکری‌زاده شیرازی به بیان اهداف برگزاری این نمایشگاه پرداخت و افزود: سال‌ها بود که شاهد برگزاری چنین رویداد‌هایی نبودیم، اما امسال میزبان این نمایشگاه هستیم که با مجوز رسمی از زیرمجموعه کارگروه مد و لباس وزارت خانه برگزار می‌شود. وی عنوان کرد: اصلاح فرهنگ صحیح پوشش مطابق با عرف و معیار جامعه، حمایت از طراحان لباس، حمایت از تولید ایرانی و باکیفیت از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

شاکری زاده ادامه داد: در این نمایشگاه شرایطی فراهم شده که طراحان لباس بتوانند نمونه کار‌های خود را عرضه و به فروش برسانند.

وی همچنین جایگزین کردن طرح‌ها و الگو‌های اصیل ایرانی را از دیگر اهداف این نمایشگاه دانست و گفت: در طول این سال‌ها الگو‌های وارداتی بسیاری وجود داشت که با برگزاری این نمایشگاه زمینه آشنایی با طرح‌ها و الگو‌های ایرانی فراهم شده است.

 مسئول برگزاری این رویداد با اشاره به اینکه در این رویداد کارگاه‌های جانبی و آموزشی اجرا خواهد شد، گفت: مجموعه کارگاه‌های مشاوره با هدف ایجاد ارتباط دو سویه بین تولید کنندگان و طراحان برگزار می‌شود. 

عدم فراهم نشدن بستر لازم به جهت ارتباط طراحان با تولیدکنندگان از دیگر موضوعاتی بود که مسئول برگزاری رویداد مد و لباس به آن اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف ایجاد شرایطی بهتر برای ارتباط هرچه بیشتر و بهتر بین تولیدکنندگان و طراحان برگزار شده است.

شاکری زاده یادآور شد: باتوجه به اینکه قسمت اعظمی از این رویداد را بانوان تشکیل می‌دهد طراحی لباس‌ها برای مخاطبان مختلفی صورت گرفته و این لباس‌ها ویژه یک قشر خاص نیست. 

گفتنی است در پایان این مراسم از پوستر رویداد و نمایشگاه مد و لباس رونمایی شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.